۲۵ مسموم گاز مونواکسید کربن در گیلان نجات یافتند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: در سال جاری ۲۵ مسموم گاز مونواکسید کربن در این استان با خدمات این مرکز از مرگ نجات یافتند.

۲۵ مسموم گاز مونواکسید کربن در گیلان نجات یافتند

به گزارش ۸دی،پیمان اسدی  افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ١٢ مرد و ١٣ زن دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن توسط اورژانس استان گیلان از مرگ نجات یافتند.

وی اظهار داشت: این تعداد در محدوده سنی هفت تا ٧٠ سال با خدمات و حضور به موقع تکنسین های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از مرگ رها شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: اورژانس گیلان سال گذشته ۱۰۰ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن را امدادرسانی کرد که از این تعداد ۳۲ نفر مرد و ۶۸ نفر زن بودند و ۷۶ نفر توسط اورژانس در بیمارستان های استان بستری شدند.

اسدی تاکید کرد: افراد در صورت مشاهده هرگونه علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شامل سردرد ، سرگیجه ، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

گاز مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود، بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب “دودکش” عامل اصلی مسمومیت با این گاز هستند.

برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن باید از استفاده بخاری های بدون دودکش در محیط بسته خودداری شود، دقت در داغ بودن دودکش بهترین آزمایش برای کارکرد درست سیستم گرمایشی است، سرد بودن دودکش بخاری دلیلی بر خارج نشدن گازهای ناشی از احتراق و سموم است.

در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه نباید تمامی روزنه‌ های جریان هوا در منزل به ویژه اتاق خواب مسدود شود، ضمن این که از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌ های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم نگه داشتن محیط داخل خانه نیز باید خودداری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه