رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان:

۶ دستگاه موتورلانس در اورژانس رشت فعالیت دارند

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت ۶ دستگاه موتورلانس در رشت، گفت: این موتورلانس‌ها تا رسیدن آمبولانس به محل حادثه می‌روند و اقدامات امدادی اولیه را انجام می‌دهند.

۶ دستگاه موتورلانس در اورژانس رشت فعالیت دارند

به گزارش هشت‌دی جمشید محمدی، در گفتگوی خبری با بیان اینکه ۷۸ پایگاه اورژانس در سطح شهرستان‌ها و جاده‌های استان گیلان به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند، اظهار کرد: در ۹ماهه امسال حدود ۱۰۰ هزار مأموریت امدادی در استان انجام شده که ۷۷ هزار مأموریت مربوط به بیماران حاد و اورژانسی و مابقی مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی است.

وی عمده خدمات امدادی در حوزه بیماران را به‌صورت سرپایی دانست که با مراجعه به منازل صورت می‌گیرد و افزود: فرایند اعزام و انتقال بسیار مهم است و لذا نقش اصلی امدادرسانی را مرکز دیسپچینگ (اطلاعات ۱۱۵) انجام می‌دهد که متشکل از کارشناسان خبره در رشته‌های پرستاری و مامایی و فوریت‌های پزشکی و پزشکان مستقر است که به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به تریاژ تماس‌ها می‌کنند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت هدایت و راهنمایی تماس‌گیرنده‌ها تا رسیدن اکیپ امدادی اورژانس، عنوان کرد: به‌صورت میانگین در ماه ۱۰ هزار مأموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی گیلان انجام می‌شود.

محمدی، با بیان اینکه پایگاه‌های امداد جاده‌ای مرکز اورژانس گیلان نیز در فصل زمستان مستقر و تجهیز شده‌اند، اضافه کرد: اقدام به دپوی دارو و تجهیزات جهت امدادرسانی در شرایط سخت جوی کردیم.

وی با اشاره به آمادگی اکیپ‌های پشتیبان در حوادث، خاطرنشان کرد: علاوه بر پایگاه‌های شهری و جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی داریم که با یک فروند بالگرد آماده امدادرسانی به مناطق صعب‌العبور یا انتقال بیماران بدحال و مصدومین است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان، از استقرار پایگاه‌های امدادی در همه جاده‌های پرحادثه استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی یک ضرورت است و نباید نگاه هزینه‌ای داشته باشیم.

وی مرکز اورژانس گیلان را دارای سرمایه انسانی خلاق، باانگیزه و متعهد دانست و یادآور شد: بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات احیا را در آمبولانس‌های ۱۱۵ داریم و مجهز به آی.سی.یوی سیار هستند. همچنین به دنبال توسعه اورژانس تخصصی هستیم و برای نخستین‌بار اورژانس بانوان را راه‌اندازی کردیم که هم در مأموریت‌های تصادفی و هم غیرتصادفی اقدام به امدادرسانی به بانوان می‌کنند. در حوزه دیسپچینگ نیز غالباً از بانوان برای هدایت و راهنمایی تماس‌ها کمک می‌گیریم.

محمدی، استاندارد رسیدن آمبولانس در جاده، جاده فرعی، شهر و کلان‌شهر را به ترتیب ۱۵ دقیقه، ۲۰ دقیقه، هشت تا ۱۰ دقیقه و ۱۲ دقیقه دانست و بیان کرد: این شاخص در کلان‌شهر رشت ۱۱.۸ دقیقه، در شهرهای گیلان ۱۳ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵.۸ دقیقه است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان، با اشاره به فعالیت ۶ دستگاه موتورلانس در شهر رشت، اظهار کرد: این موتورلانس‌ها تا رسیدن آمبولانس به محل حادثه می‌روند و اقدامات امدادی اولیه را انجام می‌دهند. برای شهرهای بزرگ گیلان نیز تعداد پایگاه‌های ۱۱۵ را افزایش دادیم تا زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه