افتتاح ۱۸۰ پروژه شهری و روستایی در هفته تربیت بدنی در کشور

وزیر ورزش و جوانان با اعلام این که در هفته تربیت بدنی و ورزش حدود ۱۸۰ پروژه شهری و روستایی در کشور افتتاح می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در دوران پسا کرونا مردم مجدد با برنامه‌های ورزشی آشتی کنند و سالن‌های ورزشی مملو از علاقمندان به ورزش شود.

افتتاح ۱۸۰ پروژه شهری و روستایی در هفته تربیت بدنی در کشور

به گزارش ۸دی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه آیین افتتاح تالار مسابقات ورزشی شهید سپهبد سلیمانی شهرستان محلات گفت: سرانه ورزشی استاندارد و تحت نظارت وزارت ورزش وجوانان در کشور هفت دهم متر است که این سرانه با مجموع سرانه سایر دستگاه‌هایی که در امر ورزش فعالیت دارند، یک و نیم متر است. سرانه ورزشی استان مرکزی ۹۵ سانتی‌متر است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش عنوان کرد: حدود هفت هزار رویداد ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در کشور توسط همکاران ما در هیات های ورزشی، ادارات کل، فدراسیون ها و سایر زیرمجموعه های وزارت ورزش و جوانان اجرا می‌شود که این عدد قابل توجه است و از همین جا به همه این عزیزان خدا قوت می گویم.

سید حمید سجادی با اعلام این که در هفته تربیت بدنی و ورزش حدود ۱۸۰پروژه شهری و روستایی در کشور افتتاح می‌شود، افزود: این مکان های ورزشی به فضل الهی در اختیار مردم عزیز کشور قرار خواهد گرفت و امیدواریم در دوران پسا کرونا مردم مجدد با برنامه‌های ورزشی آشتی کنند و سالن‌های ورزشی مملو از علاقمندان به ورزش شود. حدود چهار هزار پروژه نیمه تمام از دولت‌های گذشته در کشور وجود دارد که تکمیل این طرح‌ها باید از طریق بهره گیری از منابع دولتی، مشارکت بخش خصوصی و همچنین بهره گیری از ظرفیت خیرین تامین کرد.

این مقام مسئول با ابراز خشنودی از سفر به استان مرکزی خاطر نشان کرد: سفرهای استانی پر خیر و برکت است و ایده‌های مطلوبی در جریان سفرها حاصل می‌شود و گره ها و مشکلات بسیاری هم باز می شود. دولت تسهیلگر امور و اجرای فعالیت های حوزه ورزش و جوانان است، طرح های قابل قبولی در شهرستان های ساوه، دلیجان و محلات افتتاح و یا کلنگ زنی شد که بیشتر این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود که قابل تقدیر است. طرح توسعه این طرحهای ورزشی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود در دستور کار ویژه قرار دارد که به طور حتم دولت نیز در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد. سرانه ورزشی شهرستان ساوه نیم متر و کمتر از سرانه ورزشی سایر شهرستانهای نزدیک به مرکز استان بود که نیاز است اقدامات لازم در راستای افزایش سرانه ورزشی این شهرستان صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه