ظرفیت علمی گیلان در دارا بودن ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان

“علیرضا منادی سفیدان” رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به ظرفیت علمی استان گیلان در دارا بودن ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان، گفت: انتظار از استان گیلان بسیار بالاست، زیرا شخصیت های علمی برجسته و دانشگاه های خوبی دارد.

ظرفیت علمی گیلان در دارا بودن ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان

به گزارش ۸دی، “علیرضا منادی سفیدان” در شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم را یکی از کمیسیون های فعال دانست که طی یک سال گذشته خروجی های خوبی داشته است و اظهار کرد: اتمام رتبه بندی معلمان، قانون جهش تولید دانش بنیان، تصویب قانون ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش و پیگیری همسان سازی حقوق فرهنگیان از جمله مهمترین اقدامات این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های آزاد و پیام نور می توانند در رشته های کم رقابت براساس سوابق تحصیلی دانشجوی ارشد جذب کنند، گفت: توجه به رشته های مورد نیاز استان ها صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت علمی استان گیلان در دارا بودن ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان، ادامه داد: انتظار از استان گیلان بسیار بالاست، زیرا شخصیت های علمی برجسته و دانشگاه های خوبی دارد.

منادی، با بیان اینکه ۶۰۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارند که باید ۱۰ برابر شوند، خاطرنشان کرد: امروزه رقابت کشورها بر سر علم است و لذا باید به دنبال تقویت شرکت های دانش بنیان باشیم.

وی سال گذشته ۵۲۷ میلیارد تومان علاوه بر بودجه وزارت علوم به دانشگاه های برتر تخصیص دادیم، عنوان کرد: با توجه به رتبه دانشگاه گیلان در پایگاه استنادی علوم، می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به آغاز دوران پساکرونا و ضرورت برگزاری حضوری کلاس های درس در دانشگاه ها، گفت: همه اساتید و دانشجویان واکسینه شدند و باید آمادگی در دانشجویان جهت حضور در دانشگاه فراهم شود.

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی در دانشگاه های کشور با همکاری وزارت ورزش و جوانان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به همسایگی گیلان با چهار کشور حاشیه دریای خزر، ایجاد شبکه آزمایشگاه های ایران در گیلان یک سرمایه بزرگ محسوب می شود.

منادی اضافه کرد: دانشگاه گیلان آزمایشگاهی را به صورت یکجا برای استفاده همه بخش‌های علمی و دانشگاهی کشور به ویژه کشورهای خارجی فراهم کرده است.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز، یکی از اهداف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را بررسی وضعیت فعلی نظام آموزشی دانست و اظهار کرد: جامعه به برخی از رشته های دانشگاهی نیاز ضروری دارد و لذا حتما باید رشته ها را براساس نیازمندی جامعه به روز کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال مهارت آموزی فارغ التحصیلان است، گفت: یک فارغ التحصیل به جای اینکه دنبال شغل بگردد باید خودش کارآفرینی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر لزوم تجاری سازی شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان باید بتوانند تولیدات خود را عرضه کنند و توسعه دهند.

احمدی، هزینه کردن برای شرکت های دانش بنیان را سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: دانشگاه ها نیازمند کمک های بلاعوض جهت راه اندازی سرای نوآوری و شرکت های دانش بنیان هستند.

به گزارش ایسنا، ساختمان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و مدیران دانشگاهی افتتاح شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه