سعید محمد در دیدار با آیت الله فلاحتی مطرح کرد

لزوم بهره برداری حداکثری از ظرفیت مناطق آزاد در کمک به پیشرفت اقتصاد و معیشت مردم

“سعید محمد” دبیر شورایعالی مناطق آزاد، گفت: مناطق آزاد باید به ریل توسعه بازگردند و با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کند تا دغدغه ها نسبت به بهره برداری حداکثری از این فرصت و مزیت اقتصادی کشورمان بر طرف شود.

لزوم بهره برداری حداکثری از ظرفیت مناطق آزاد در کمک به پیشرفت اقتصاد و معیشت مردم

به گزارش ۸دی، سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت: مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ریشه یابی شده و راهکارهای برون رفت از آن نیز احصاء گردیده است.

وی افزود: در این میان یکی از مهمترین سازوکارها و ابزار تحقق شرح وظایف مناطق آزاد را باید اجرای دقیق قوانین مشخص شده برای آن بیان کرد و این مهم در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: مناطق آزاد باید به ریل توسعه بازگردند و با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کند تا دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم نسبت به بهره برداری حداکثری از این فرصت و مزیت اقتصادی کشورمان بر طرف شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های مناسب مناطق آزاد برای سرمایه گذاری ، تولید و اشتغال گفت: رصد و شناسایی بازارهای هدف برای توسعه صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله فلاحتی به موقعیت مناسب منطقه آزاد انزلی و ظرفیت بالقوه آسیای میانه و قفقاز در همسایگی این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: با جذب سرمایه گذاران مختلف و توسعه تولید و اشتغال در منطقه آزاد انزلی و حمایت از تولید کنندگان به ویژه با افزایش مشوق های مختلف تجاری و اقتصادی می توان به رونق اقتصادی استان منطقه و کشور کمک بسزایی کرد.

وی همچنین با تاکید بر توجه ویژه به بخش فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: اصلاح و ساماندهی زیربناهای فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه