اعتراض دانش‌آموزان گیلانی به ناعدالتی در تخصیص سهمیه کنکور ۱۴۰۰

برخی از داوطلبان گیلانی کنکور امسال در شهرستان‌های عمارلو ، خورگام ، رحمت آباد و بلوکات از توابع رودبار نسبت به ناعدالتی در تخصیص سهمیه منطقه محل تحصیل‌ شان معترضند.

اعتراض دانش‌آموزان گیلانی به ناعدالتی در تخصیص سهمیه کنکور ۱۴۰۰

به گزارش ۸دی، برخی از داوطلبان گیلانی کنکور امسال در شهرستان‌های عمارلو ، خورگام ، رحمت آباد و بلوکات از توابع رودبار نسبت به ناعدالتی در تخصیص سهمیه منطقه محل تحصیل‌ شان معترضند. این داوطلبان با ارسال متنی به خبرگزاری ایلنا از نتایج کنکور رشته های خاص مثل دانشگاه فرهنگیان ناراضی بوده و نوشتند که قبول شدگان دعوت به مصاحبه شدند ولی متاسفانه با ناعدالتی که صورت گرفت دانش آموزان منطقه و شهرستان ما خیلی ضرر کردند.

این معترضان در نامه خود نوشتند؛

با توجه به اینکه شهر رشت سهمیه خاصی نداشت امسال کل استان را بومی کردند تا دانش آموزان رشتی بتوانند از سهمیه مناطق دیگر و منطقه ما استفاده کنند در صورتی که دانش آموز محروم منطقه عمارلو که برخی مدرسان‌شان سرباز معلم هستند  باید با دانش آموز رشتی در کنکور رقابت کنند.

در این نامه همچنین آمده است: دانشجو معلم از سهمیه منطقه ما استفاده می‌کند و استخدام می شود و یکی دوسالی در منطقه با غیبت های گاه  بی وقت می‌گذراند سپس با استفاده از پارتی انتقالی می گیرد و سپس منطقه محروم ما همچنان با سرباز معلم بچه ها را مشغول می‌کند.  امیدوارم نماینده ما در  مجلس و رؤسای آموزش و پرورش استان در خصوص این شرایط پیش آمده از دانش آموزان و داوطلبان کنکور منطقه ما حمایت کنند تا سهمیه تخصیص داده شده به شهرستان ما متعلق به دانش آموزان این منطقه باشد و در سال آینده چنین ناعدالتی را شاهد نباشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه