اقتدار ایران با حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممکن است

آیت الله فلاحتی واردات را به معنای شکسته شدن کمر تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را زمینه فراهم شدن اقتدار ملت ایران دانست و بیان کرد: ملت ایران نسبت به کالای داخلی رضایت دارد بنابراین به تولیدکنندگان داخلی توصیه می‌کنم اتقان در تولید را رعایت کنند.

اقتدار ایران با حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممکن است

به گزارش ۸دی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: امروز ۱۶ مهرماه مصادف با اول ربیع الاول سال ۱۳۴۳ هجری قمری و هجرت پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم از مکه به مدینه و همچنین مقارن با سالروز لیله المبیت است.

وی در ادامه به نامه جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سال هاست که بازار لوازم خانگی ایران در اختیار شرکت های کره ای به ویژه کره جنوبی قرار دارد در صورتی که انقلاب اسلامی آمد تا به مردم این کشور اقتدار ببخشد و ملت ایران به خود اتکا داشته باشند. شرکت های کشور کره جنوبی تخلفات گمرکی بسیاری در سال ۱۳۹۵ مرتکب شدند؛ یکی از تخلف های گمرکی شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی کشور کره به حدود ۳ هزار میلیارد تومان رسید که به درخواست وزیر صمت آن زمان قسر در رفتند و پررو شدند تا جایی که در سال ۱۳۹۷ هنگام تحریم ها حاضر نشدند قطعه های مورد نیاز را به تولیدکنندگان داخلی ما بدهند.

آیت الله رسول فلاحتی واردات را به معنای شکسته شدن کمر تولید داخلی دانست و بیان کرد: ملت ایران نسبت به کالای داخلی رضایت دارد بنابراین به تولیدکنندگان داخلی توصیه می کنم اتقان در تولید را رعایت کنند.

وی به طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی اشاره کرد و گفت: کشور کره به جای پرداخت بدهی خود دنبال صاردات کالا به ایران است. مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه تولیدکنندگان داخلی به دولت فرمودندکه ورود دوباره شرکت های خارجی به معنای شکستن کمر شرکت های لوازم خانگی داخلی است و جدا جلوی این مشکل را سد فرمایید.

امام جمعه رشت تبعیت روسای قوا از رهبر معظم انقلاب در راستای تقویت بنیه های صنعت داخلی را واجب عنوان کرد و یادآور شد: قطعاً توجه به این موضوع زمینه اقتدار ملت ایران را فراهم کرده و با حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمینه را برای توسعه و رشد آنها فراهم می‌کنیم. رسانه ها تولیدکنندگان را به طرف اتقان سازی تولید داخلی هدایت کنند. عده ای به دنبال ایجاد جای پا برای آمریکا در منطقه هستند، امیدوارم سران بعضی از کشورهای پیرامونی به خود بیایند و امنیت عاریه ای نداشته باشند. این کشورها بدانند اداره منطقه تنها با حضور کشورهای این منطقه انجام می‌شود و اجازه حضور هیچ کشور بیگانه را نخواهیم داد.

 نماینده ولی فقیه در گیلان  به گذشت دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید اشاره کرد و افزود: رصد دستگاه های نظارتی در شناسایی اخلالگران بازار حائز اهمیت است. سفرهای استانی رئیس جمهور بسیار خوب است و امیدواریم طرح‌های انجام شده به عمل برسد.

آیت الله فلاحتی قاچاق کالا را از جمله بلاهای خانمانسوز تولید داخلی ذکر کرد و یادآور شد: صادرات کالای داخلی باید تقویت شود البته به گونه ای نباشد که در تنظیم بازار داخل خدشه ای ایجاد شود.

امام جمعه رشت با اشاره به حضور کارکنان پست در نمازجمعه، اظهار کرد: روز جهانی پست را به تمام کارکنان پست تبریک می گویم. در رابطه با حقوق امامان معصوم علیه السلام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی این مهم را مدنظر داشته باشید که تبعیت از امام علیه السلام برای برون رفت از مشکلات دنیای مادی و به سعادت رسیدن بر همه انسان ها ضرورت دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه