هشت دی گزارش می دهد:

اجرای طرح تفصیلی در اراضی خصوصی مردم/ سرگردانی چند ساله مالکان زمین/ سرپرست شهرداری منجیل: غیرعمدی بود! + فیلم

اجرای نادرست طرح تفصیلی و عملکرد غیرمسئولانه مسئولان شهری و یک شرکت خصوصی موجب ایجاد مشکل برای اراضی خصوصی مردم در شهر منجیل شده است؛ طبق گفته یکی از مالکان این اراضی، سه سال است که آنها امکان بهره برداری و ساخت و ساز و حتی فروش زمین‌های خود را ندارند.

اجرای طرح تفصیلی در اراضی خصوصی مردم/ سرگردانی چند ساله مالکان زمین/ سرپرست شهرداری منجیل: غیرعمدی بود! + فیلم

به گزارش خبرنگار هشت دی، طرح تفصیلی عبارت است از نقشه‌های کاربری اراضی، شبکه‌های ارتباطی، مساحت‌ها، سرانه‌ها، معیارها و ضوابط دقیق و اجرایی طرح جامع شهر که پیش از تهیه طرح تفصیلی تهیه شده و به تصویب مراجع رسمی رسیده است و هدف از تهیه آن عملی کردن اصول و اهداف طرح جامع شهر برای بهتر کردن و ارتقاء کیفیت محیط، رفع کمبودها، ساماندهی محلات و افزایش توان نظارتی ساز و کار مدیریت شهری است.

متاسفانه اجرای ناقص طرح تفصیلی و عملکرد غیرمسئولانه مسئولان شهری و یک شرکت خصوصی، موجب ایجاد مشکل برای اراضی خصوصی مردم در منجیل شده است و طبق گفته یکی از مالکان این اراضی، سه سال است که آنها امکان بهره برداری و ساخت و ساز و حتی فروش زمین‌های خود را ندارند.

یکی از مالکان اراضی خصوصی که شامل ملک شخصی اش طرح تفصیلی در منحیل شده است، در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به اهمال کاری و تعلل شهرداری منجیل برای پیگیری این مشکل گفت: شرکت خصوصی مجری طرح تفصیلی بدون حضور میدانی و تنها از طریق گوگل مپ اقدام به تدوین این طرح در زمین‌های ما کرده است.

وی با بیان اینکه کسی از طرف این شرکت به محل اجرای طرح نیامده است بیان داشت: این طرح شامل زمین چند نفر شده و نزدیک به ۲ سال است که شهرداری منجیل پرونده ما را به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه گفته می شود تاکنون بخشی از مدارک و پرونده‌ها جهت تعیین تکلیف اراضی شاکیان این طرح را به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شده است افزود: اداره راه و شهرسازی به بهانه آنکه باید همه پرونده‌ها با هم برای بررسی ارسال شود، از تعیین تکلیف وضعیت ما خودداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفصیلی در منجیل ۳۵۰ اشکال دارد تصریح کرد: یکی از اشکالات این است که مجریان طرح بدون درنظر گرفتن موقعیت اراضی، در آن طرح تصویب کردند به طور مثال از وسط ملک شخصی کوچه رد می‌شود.

وی با گله‌مندی از بی توجهی مسئولان و گرفتاری مردم در سال های اخیر بابت این موضوع، بیان داشت: ما در این شرایط امکان ساخت و ساز یا حتی فروش زمین‌های خود را نداریم.

وی با بیان اینکه زمین‌های ما سند و نقشه یو تی ام دارد اظهار کرد: ترسیم کوچه و خیابان وسط اراضی خصوصی جای تعجب دارد و عدم پیگیری مسئولان نیز ما را گرفتار کرده است.

وی افزود: آقایان مسئول یک طرح غلطی را تصویب کردند و اکنون با عدم توجه به درخواست‌ها و شکایات، ضررهای زیادی را به ما تحمیل می‌کنند کسی به داد ما نمی‌رسد.

برای اطلاع یافتن از آخرین وضعیت پرونده این اشخاص گفتگویی با سرپرست شهرداری منجیل نیز انجام دادیم.

رحیمی در گفتگو با خبرنگار هشت دی از پیگیری این موضوع در اداره کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد و اظهار کرد: مشاور با بررسی مجدد نقشه‌ها اشکالات فعلی را اصلاح می‌کند.

قول می دهم مشکل مردم حل شود

وی با بیان اینکه این اتفاق کاملا غیرعمدی بوده است تصریح کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری این مشکل برطرف شود.

رحیمی تاکید کرد: به مردم قول می‌دهیم که مشکلشان را حتما پیگیری کنیم و پس از اصلاح، آنها مشکلی برای ساخت و ساز در اراضی خود نخواهند داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه