درخشش بسیج هنرمندان گیلان در جشنواره سراسری تئاتر بسیج

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه این فرهنگ در نهایت منجر به ایجاد فرهنگ و تفکر بسیجی شد تصریح کرد: این فرهنگ باید در تمام حوزه ها حاکم شود.

درخشش بسیج هنرمندان گیلان در جشنواره سراسری تئاتر بسیج

کیومرث دولتی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز با بیان اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است اظهار داشت : به لحاظ اهمیتی که فرهنگ در تمامی حوزه ها دارد اگر بخواهیم در حوزه های  اقتصادی ،مبارزه با تحریم ها ،اجتماعی و سیاسی کارها و برنامه های موفق طراحی و تدوین کنیم مقدمه این کار تقویت بخش هنر است.

مبارزه با تهاجم فرهنگی با ابزار هنر موثر است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه با بیان اینکه مبارزه با تهاجم فرهنگی جز با ابزار هنر امکان پذیر نیست گفت:امسال سازمان بسیج هنرمندان گیلان از ابزار نمایش و تئاتر بهره گرفت و باز خوردهای بسیار خوبی در حوزه عامه مردم و جامعه بر جا گذاشت.

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان گیلان در سال ۹۳ روند رو به رشدی را طی کرد اظهار داشت: در ابتدای سال جاری یکی از هدفگذاری های این سازمان  تقویت  حوزه نمایش و تئاتر برنامه ریزی شد.

دولتی با بیان اینکه در سال گذشته مانور این سازمان در حوزه فیلم  بیشتر صورت گرفت خاطرنشان کرد: با این افق و برنامه ریزی با روندی که شروع کردیم در اکثر ایام الله ها گروه نمایش و تئاتر استان فعال عمل کرد.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ،بسیج و در ایام دهه فجر اجرای برنامه های و نمایش های خیابانی و صحنه ای در دستور کار سازمان قرار گرفت تصریح کرد: امسال در سطح استان نمایش های بسیار خوبی در هفته دفاع مقدس اجرا شد و بازتاب خوبی در بین مردم داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه محور نمایش ها در این ایام آسیب شناسی ماهواره بود افزود: یکی از عملکرد های خوبی سازمان بسیج هنرمندان گیلان حضور موفق در جشنواره تئاتر بسیج امسال بود.

دولتی با بیان اینکه در مرحله استانی نمایشنامه آسمان روزهای ابری با موضوع دفاع مقدس جانباران جنگ تحمیلی ابتدا به مرحله منطقه ای راه یافت و با درخشش در این حوزه وارد مرحله کشوری شد تصریح کرد: در مرحله کشوری در استان کرمانشاه در روز اختتامیه نمایش آسمان روزهای ابری از گیلان توانست اکثر جوایز را از دست سردار نقدی دریافت کند.

نمایش آسمان روزهای ابری از گیلان  به جشنواره سراسری تئاتر فجر راه یافت

وی با تاکید بر اینکه این نمایش ،به عنوان نمایش برگزیده  یازدهمین جشنواره سراسری بسیج انتخاب شد  و به جشنواره سراسری تئاتر فجر راه یافت تصریح کرد:این نمایش در بخش نمایشنامه نویسی مقام اول را کسب کرد و در بخش کار کردانی حائز رتبه نخست شد.

نمایش آسمان روزهای ابری در یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج درخشید

 دولتی با بیان اینکه رتبه نخست بازیگر نقش اول مرد و مقام دوم بازیگر زن و طراحی صحنه به این نمایشنامه از گیلان رسید افزود: نمایش آسمان روزهای ابری در روز اختتامیه تمام جوایز را درو کرد و گیلان در یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج درخشید.

تقویت تئاتر یکی از اولویت های سازمان بسیج هنرمندان گیلان است

وی با بیان اینکه تقویت هنرمندان در حوزه تئاتر یکی از اولویت های سازمان بسیج هنرمندان  گیلان است  خاطرنشان کرد: ایجاد همگرایی بین هنرمندان از برنامه ای این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه امسال در کنار جشنواره تئاتر ،تقویت ادبیات داستانی و هنرهای تجسمی را در دستور کار خود قراردادیم افزود: اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی اختتامیه آن در شش ماه اول سال برگزار شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در دهه فجر برگزار می شود تصریح کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی ،نگارگری ،خطاطی و مجموعه آثار که در این بخش می گنجد در ۱۴ دی ماه در گالری مارلیک مجتمع خاتم الانبیای رشت برگزار شد و بازتاب رسانه ای یافت و بخش تقدیر از برگزیدگان و آثار برتر در ۱۴ بهمن ماه در سالن رحمدل  خاتم الانبیای رشت برگزار می شود.

دولتی با اشاره به اینکه اوج فعالیت های بسیج هنرمندان امسال در برگزاری کنگره شهدای هنرمند بود تصریح کرد:دین عظیمی شهدا بر گردن ما دارند و چراغ راه ما شهدا هستند.

ترویج فرهنگ و سیره شهدا را از وظایف مسئولان و افراد جامعه است

وی ترویج فرهنگ و سیره شهدا را از وظایف مسئولان و افراد جامعه دانست و افزود:اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شد مطمئنا برکات آن شامل حال همگان می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان خاطرنشان کرد:امسال با برگزاری کنگره شهدای هنرمند  موفق شدیم دو عنوان کتاب را به چاپ برسانیم و تهیه سه فیلم کوتاه در راستای معرفی شهدای شاخص هنرمند از ثمرات برگزاری این کنگره است.

دولتی ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا علی الخصوص پدران و مادران شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: چرا که نسل به نسل تشنه تر خواهند شد که با سیره و روش زندگی شهدا آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه این فرهنگ در نهایت منجر به ایجاد فرهنگ و تفکر بسیجی شد تصریح کرد: این فرهنگ باید در تمام حوزه ها حاکم شود.

دولتی حاکم شدن تفکر بسیجی در حوزه علم را دلیل پیشرفت کشور در حوزه های نانو ؛فناوری ؛هسته ای و سایر بخش های علمی عنوان کرد و افزود:اگر در اقتصاد تفکر بسیجی به طور کامل حاکم شود  بلاشک به موفقیت هایی که در عرصه بی بدلیلی دست می یابیم.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت های دفاع مقدس و امنیت و آرامش امروز جامعه علی رغم نا امنی های زیاد در منطقه مرهون فرهنگ و تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس است.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه امروز بسیج به مرحله ای از پویایی رسیده است که تعامل خوبی را با همه هنرمندان در تمام حوزه ها برقرار کرده است گفت: انجمن های تخصصی ما خانه امن و محل مناسبی برای طرح و تدوین برنامه های هنری است و موفقیت هایی که بسیج هنرمندان گیلان کسب کرده است گویای این مطلب است.

سازمان بسیج هنرمندان گیلان ۳۰۰۰ عضو دارد

وی با بیان اینکه سه هزار عضو بسیج هنرمندان در گیلان داریم تصریح کرد: انسجام خوبی بین کانون های ما در سطح شهرستان ها وجود دارد و به صورت یک شبکه هماهنگ باهم در ارتباط هستیم .

بسیج هنرمند ان گیلان در راستای شکوفایی هنر انسان ساز؛روند رو به رشدی داشته است

دولتی تصریح کرد: نکته مهم این است که هر ساله ما در انجمن ها و برنامه های سازمان با توجه به جشنواره ها ی بسیج برای استعداد یابی و شکوفایی هنر انسان ساز و در راستای انقلاب اسلامی روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

جزیره ای عمل کردن یکی از ضعف های حوزه فرهنگ و هنر گیلان است

وی عدم هارمونی مناسب و هماهنگی و همگرایی در حوزه فرهنگ و هنر استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید همه مسئولان هماهنگ باهم کار کنند تا بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر درست عمل کنیم و جزیره ای عمل کردن یکی از  ضعف های ما در استان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه