رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان؛

​لزوم هوشیاری در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی/ مردم به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند

نقی مهر لزوم هوشیاری در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی را لازم و ضروری خواند و ضمن اشاره به ماجرای دستگیری زن کلاهبردار ۸۰ میلیارد تومانی در لاهیجان گفت: مردم باید به هشدارهای پلیس فتا بیشتر توجه کنند.

​لزوم هوشیاری در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی/ مردم به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند

به گزارش ۸دی،امیرحسین نقی‌مهر شامگاه (دوشنبه ۱۵ شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری دستگیری زن کلاهبردار ۸۰ میلیارد تومانی در لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کلاهبرداری از جرایم نوظهور نیست و جزو جرایمی است که قبل از گسترش فضای مجازی هم وجود داشته است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه فضای مجازی شیوه‌های کلاهبرداری را تغییر داده است عنوان کرد: نقطه مشترک تمامی این کلاهبرداری‌هایی که چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی انجام می‌شود اعتماد بی‌جای بزه دیدگان و سهل انگاری آنان است.

نقی مهر با تاکید بر اینکه اصولا کلاهبرداری شیوه‌های مختلفی دارد برخی از این شیوه‌های رایج را برشمرد و تصریح کرد: یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری که به کرات مشاهده می‌کنیم، کلاهبرداری از طریق فروشگاه‌های اینترنتی آن لاین البته از نوع غیرمعتبرش است.

وی رعایت سه مؤلفه توسط شهروندان و مردم برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها به ویژه در فضای آن لاین را متذکر شد و ابراز داشت: به عموم کاربران در فضای مجازی توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌های اینترنتی آن لاین معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی که توسط وزارت صمت به این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود، خرید کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه مشخصات گرداننده سایت، آدرس دقیق محل شرکت و شماره تلفن معتبر در صورت ورود به بخش نماد اعتماد الکترونیکی کاملا قابل مشاهده است افزود: افراد قبل از انجام هرگونه خرید و فروش و معامله باید از دارا بودن نشان نماد الکترونیک مطمئن شده و این قسمت را چک کنند.

نقی مهر در ادامه به بحث درگاه‌های پرداخت آن لاین و کلاهبرداری‌هایی که در این فضا توسط کلاهبرداران برنامه‌ریزی می‌شود هم اشاره کرد و یادآور شد: فروشگاه‌های معتبر از درگاه‌های پرداخت آن لاین معتبر که به بانک‌های عامل متصل هستند، استفاده می‌کنند و هیچ وقت شماره حساب خود فروشنده کالا در اختیار خریدار قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در فروشگاه‌های معتبر محصولات به شکل درست طبقه‌بندی شده‌اند و مردم باید به این سه مورد یاد شده بیشتر توجه کنند خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به شکل حضوری، یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir که به صورت برخط فعال است و یا با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارشات و خبرهای خود را منعکس کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه