لزوم برگزاری گفتمان‌های دینی در گیلان برای والدین و دانش آموزان

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با بیان اینکه باید به گفتمان‌های دینی مدارس شکل جدیدی داد، گفت: یک نوع روش برای همگان موثر نیست و باید در تهیه شیوه گفتمان دقت شود تا روحیه سئوال‌گیری و درگیری با خود در دانش آموز تقویت شود.

لزوم برگزاری گفتمان‌های دینی در گیلان برای والدین و دانش آموزان

به گزارش ۸دی نیوز، علی‌محمد جلوه در نشست هم اندیشی اساتید با محوریت گفتمان دینی در مدارس در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار داشت: در زمانی که دشمن به شدت در حوزه فرهنگ کار می‌کند و سرعتی مافوق صوت به برنامه‌های فرهنگی خود علیه ارزش‌های اسلامی داده است برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس, مساجد و دانشگاه‌ها برای والدین و دانش آموزان بسیار مفید و موثر عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به گفتمان‌ها شکل جدیدی داد و شکل آنها تجدید نظر شود، افزود: یک نوع روش برای همگان موثر نیست مثلا غذاها انواع مختلفی دارند که متناسب با کودک باشد، در مورد گفتمان‌های دینی هم باید این رویکرد لحاظ شود.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با بیان اینکه باید در تهیه شیوه گفتمان دقت شود، تصریح کرد: باید در تهیه شیوه‌ها به نکات حساس و در عنوان گفتمان‌های دینی باید توجه شود.

جلوه با بیان اینکه در تربیت اصلی داریم به عنوان اینکه هدایت منتشر نمی‌شود مگر از راهی که گمراهی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: گمراهی با تابلو نمی‌آید شیطان بلند نمی‌گوید که شما را گمراه می‌کنم و اینکه می‌خواهم شما را نابود کنم و قسم می‌خورد که من خیر خواه شما هستم.

وی با بیان اینکه در بحث تربیتی هم عنوان که روی تابلو نوشته شود موضع‌گیری را ایجاد می‌کند، گفت: مثلا باید گفتمان‌ها با عنوان راز خوشبختی برگزار و در مسیر گفتمان کامل آباد و سعادت آباد تشریح شود.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با بیان اینکه در این مسیر می‌توان خوشبختی واقعی و خیالی را برای مخاطب از هم تمیز داد، تصریح کرد: با استفاده از روحیه سئوال‌گری مخاطب آن را به سر مقصد منظور که همان احکام اسلام، قرآن و نماز است رساند.

جلوه، ایجاد خود درگیری در مخاطب برای رسیدن به پاسخ را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه تربیتی با موضوع حجاب نباید مستقیم سر اصل موضوع رفت و باید در گفتمان‌ها برای نوجوان، تفکر و انتخاب را در موضوعات مطرح کنیم.

وی تاکید کرد: نباید گفتمان‌ها شکل سخنرانی به خود بگیرند و باید در این گفتمان‌ها ارتباط صمیمانه با نوجوان داشته باشیم و پل ارتباطی ما از جنس محبت باشد چراکه درب‌های آهنین با این پل ارتباطی باز می‌شوند./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه