معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان:

۷۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در گیلان برگزار شد

رسول‌زاده با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان ۷۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد را در استان برگزار کرده است گفت: خدمات مشاوره رایگان نیروی انتظامی با شماره‌ ۰۹۶۵۸۰ به شهروندان ارائه می‌شود.

۷۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در گیلان برگزار شد

به گزارش ۸دی،«مجید رسول زاده فرساد» شامگاه جمعه( ۱۲ شهریور) در جمع خبرنگاران مفاسد اجتماعی را یکی از آسیب‌های اجتماعی که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد خواند و اظهار داشت: نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی است که در موضوع مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی نقش مستقیم دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه نگاه پلیس و ناجا به موضوع آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی نگاهی کاملا فرهنگی و ایجابی است تصریح کرد:‌ تاکید ما برای پیشگیری و کنترل ناهنجاری‌های اخلاقی بر استفاده از آموزه‌های فرهنگی، دینی و روش‌های ایجابی متمرکز شده است.

رسول زاده نقش مستقیم فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها، فضای مجازی، علما، روحانیون و ائمه جمعه در کمک به پیشگیری از افزایش آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: در این میان نیروی انتظامی به عنوان حلقه آخر و یک نیروی بازدارنده به شمار می‌رود و به موارد ورود می‌کند.

وی انجام گشت‌های پلیس در جهت تامین امنیت اخلاقی را از جمله اقدامات نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی اعلام کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی گیلان در کنار کارهای فرهنگی به اقداماتی مانند برگزاری نمایشگاه‌ها، برگزاری جلسات ایجابی و ارسال پیامک‌‌های امر به معروف و نهی از منکر هم ورود کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در پاسخ به این پرسش که نیروی انتظامی در بحث اعتیاد و دسترسی افراد به مواد مخدر چه اقداماتی انجام می‌دهد هم گفت: اعتیاد نه تنها در کشورمان بلکه در تمام دنیا یک معضل فراگیر است و مهم‌ترین نهادی که می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد به ما کمک کند نهاد خانواده است.

رسول زاده فرساد والدین و محیط خانوادگی را مهم‌ترین نهادی که می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد نقش آفرینی کند اعلام کرد و ابراز داشت: محیط خانوادگی باعث می‌شود سلامت فرزندان تامین گردد و در مقابل محیط خانوادگی نامناسب می‌تواند آسیب‌های روانی و شخصیتی جبران ناپذیری را برای فرزندان به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات آلوده، اصناف، مساجد و ادارات در گیلان برگزار کرده است اضافه کرد: برگزاری ۵۰ نمایشگاه با هدف پیشگیری از اعتیاد و آثار سوء مصرف مواد مخدر از دیگر اقدامات نیروی انتظامی گیلان در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از انجام تبلیغات محیطی، چاپ کتابچه، بروشور، نصب پوسترها، ساخت موشن‌گرافی، اینفوگرافی و انتشار ویدئوها در سطح فضای مجازی با هدف پیشگیری از اعتیاد سخن گفت و عنوان کرد: انجام خدمات مشاوره‌ای فردی و گروهی از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظانی در این حوزه است.

رسول زاده حضور کارشناسان مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان در صدا و سیما و رسانه‌ها و تبیین آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: شهروندان در ساعات اداری می‌توانند با شماره‌ ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات مشاوره رایگان معاونت اجتماعی انتظامی گیلان استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه