رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در گیلان/ ۶۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد

​سالاری از افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان گیلان خبر داد و گفت: ۱۲۰ تخت در سوله لاکان، نزدیک به ۶۰ تخت در بیمارستان حشمت و سه تخت ویژه در بیمارستان پورسینا برای بستری بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد.

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در گیلان/ ۶۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد

به گزارش ۸دی،ارسلان سالاری امروز(پنج شنبه، ۲۲ مرداد) در جمع خبرنگاران فرا رسیدن ماه محرم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در این ایام بسیار ضروری و حیاتی است تا شاهد افزایش هر چه بیشتر بار بیماری در سطح استان گیلان نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پیک پنجم شیوع کرونا در کشور و استان صیر صعودی دارد از بستری بودن بالای دو هزار نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان خبر داد و افزود: روزانه به طور متوسط ۶۰۰ بیمار به شکل سرپایی به مراکز درمانی استان گیلان و کلینیک‌ها جهت تزریق داروهای مورد نیاز مراجعه می‌کنند.

سالاری با تاکید بر اینکه هم‌اینک بسیاری از تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های دولتی و خصوصی استان گیلان مملو از بیماران کرونایی است عنوان کرد: متاسفانه به دلیل شدت بیماری در پیک پنجم و همچنین به علت سرایت بسیار بالای دلتا کرونا موجب شده آمار فوتی‌های استان گیلان هم افزایش پیدا کند.

وی پیگیری‌های انجام گرفته در سطوح استانی، ملی و وزارت بهداشت و درمان در هفته‌های اخیر برای تجهیز بیمارستان‌های گیلان به یکسری امکانات ضروری درمان بیماران کرونایی را متذکر شد و ابراز داشت: اخیرا با رایزنی‌هایی که انجام دادیم نزدیک به پنج دستگاه اکسیژن‌ساز و مخزن آن وارد بیمارستان‌های گیلان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آماده‌سازی ۱۲۰ تخت بیمارستانی در سوله لاکان برای بستری بیماران کرونایی خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر اینها نزدیک به ۶۰ تخت هم در بیمارستان حشمت رشت و سه تخت ویژه در بیمارستان پورسینا برای این منظور در نظر گرفته‌ایم و از تمام ظرفیت گیلان برای مقابله با این بیماری استفاده می‌کنیم.

سالاری ضمن انتقاد از بازبودن تالارها، اماکن تفریحی، مسافرت‌ها و تجمع در محیط‌های بسته این موارد را عامل تشدید پیک پنجم کرونا در گیلان اعلام کرد و گفت: اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد شاید در روزها و هفته‌های آینده شاهد اوضاع وخیم‌تری در گیلان باشیم زیرا در این صورت ظرفیت‌های بیمارستان پر شده و امکان سرویس‌دهی به همه مراجعه کنندگان میسر نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۶۸۰ هزار دز واکسن کرونا به مردم استان گیلان و جامعه هدف تزریق شده است عنوان کرد: بر همین اساس حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال استان گیلان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پیگیریم که واکسن بیشتری را از طریق وزارت بهداشت وارد استان کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی ۱۳۰ پایگاه و مراکز تجمیعی استان برای تزریق واکسن کرونا و با کمک بسیج و سپاه سخن گفت و اظهار داشت: تا دو هفته قبل روزانه حدود ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار دز واکسن در گیلان تزریق می‌شد که این مقدار هم‌اینک به تزریق ۳۰ هزار دز در روز رسیده و همچنان هم قابل افزایش است.

سالاری با بیان اینکه در صورت تامین واکسن مورد نیاز زمینه لازم برای تزریق روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دز در استان گیلان وجود دارد یادآور شد: با توجه به وضعیتی که هم‌اینک در استان شاهد آن هستیم از طریق وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان به شدت پیگیریم تا سهمیه واکسن کرونا استان گیلان افزایش پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه