جهاد دانشگاهی گیلان در حوزه‌های مختلف پرتلاش و پرانگیزه است

امام جمعه بندرانزلی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی گیلان یکی از مجموعه‌های بسیار مقدس و پر دستاورد است که در حوزه‌های مختلف در سطح استان پرتلاش و پرانگیزه و درخشان بوده است.

جهاد دانشگاهی گیلان در حوزه‌های مختلف پرتلاش و پرانگیزه است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله تلاش و فعالیت جهادی در وهله اول یک امر دینی است، افزود: طبق توصیه قرآن کریم و فرمایشات معصومین(ع) در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها باید فعالیت جهادی داشته باشیم؛ یعنی تلاش در اوج توان و ظرفیتی که انسان و جامعه انسانی می‌تواند داشته باشد و این امر در طول انقلاب اسلامی هم بسیار روشن و واضح است.

امام جمعه بندرانزلی، با بیان اینکه توطئه های دشمنان مشکلاتی را در کشور از لحاظ امکانات و شرایط ایجاد کرده، اما موفق نبوده است، تصریح کرد: همه پیشرفت‌ها و امکانات به دست آمده در حوزه‌های مختلف بر اثر کار جهادی و تلاش مضاعفی بوده که نیروهای مومن و انقلابی و متخصصین متعهد و دلسوز برای کشور و انقلاب اسلامی به دست آوردند و ایجاد کردند.

حجت الاسلام شمس الدین، با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی یکی از مجموعه‌های بسیار مقدس است که در حوزه‌های مختلف هم در سطح کشور و هم در سطح استان پرتلاش و پرانگیزه و درخشان بوده، گفت: بخشی از دستاوردهایی که مجموعه جهاد دانشگاهی داشته به دلیل وجود نیروهای جوان و نخبه کشور و استان است که در حوزه‌های مختلف سرآمد بوده و به تعبیری اهل نوآوری، فناوری و پیشرفت‌های متنوع هستند.

وی عنوان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی استان دستاوردهای خوبی دارد، اما به نظر می‌رسد شرایط جامعه نیازمند یک برنامه‌ریزی و حرکت بیشتر جهادی در عرصه‌های مختلف است؛ خصوصا در شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی که به واسطه تحریم‌های دشمنان و سوءمدیریت‌هایی ایجاد شده که متاسفانه در سال‌های اخیر داشتیم و شرایط زیست را برای مردم و جامعه بسیار سخت کرده است.

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به اینکه مشکلات کشور به ویژه در امر اقتصاد و معیشت در برخی از موارد دستاوردهای افتخارآمیز نخبگان و جوانان عزیز ما در بخش‌های مختلف را مقداری به حاشیه برده است، خاطرنشان کرد: هر دستاوردی هم برای مخترعین و مکتشفین و نیروهای متخصصی که آن را به جامعه ارائه می‌کنند، دارای لذت و گوارایی است و هم برای مردم و جامعه، اما امروز به دلیل شرایط کرونا و سوءمدیریت‌ها و مشکلات داخلی و خارجی که برای معیشت مردم پدید آمده، علی‌رغم اینکه دستاوردهای خیلی خوبی داشتیم به ویژه در حوزه کرونا، اما آن حلاوتی که از این دستاوردها باید به جامعه ارائه شود و جامعه آن احساس شعف و بالندگی را داشته باشد، متاسفانه نمی‌بینیم و یا بسیار کمرنگ است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه در عین حال که دستاوردهای خوبی داشتیم ولی نباید طوری شود که شرایط موجود موجب دلسردی و ناامیدی جوانان جهادی شود، گفت: مشکلات اداری و سوءمدیریت ها در بعضی از بخش‌ها وجود دارد و باعث دلخوری هایی در مجوز گرفتن و عرضه محصول به بازار هدف می شود. این در حالی است که این دستاوردها می‌تواند برای جامعه مفید باشد ولی به دلیل سوءمدیریت‌ها دچار بروکراسی اداری شدند.

وی از جهاد دانشگاهی خواست زمینه دلگرمی جوانان جهادی در همه عرصه ها را فراهم کند و متذکر شد: در کنار اعتماد و اتکا به خداوند، باید برای پیشرفت کشور و نظام و خدمت به مردم، زمینه دلگرمی در همه عرصه‌ها به ویژه فعالیت‌های جهادی را فراهم کنیم.

امام جمعه بندرانزلی، از مردم خواست قدردان دستاوردهای جهاد دانشگاهی باشند و عنوان کرد: امیدوارم دولت جدید با انتخاب و سپردن کارها به مدیران جهادی و انقلابی بتوانند زمینه‌های فعالیت هرچه بیشتر و بهتر مجموعه‌های نوآور و فناور را در کشور که بخش‌های قابل توجهی از آن در مجموعه جهاد دانشگاهی است، فراهم کند و جامعه ما از دستاوردهای این عزیزان در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد ارزش اقتصادی و تولیدی در کشور بهره‌مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه