آیت‌الله رمضانی: ایران الگوی مقاومت در جهان معاصر است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: فرهنگ دفاع به معنی فرهنگ مقاومت است که در قرآن کریم بسیار به آن اشاره شده است؛ بیشترین آیات در حوزه احکام در مورد فرهنگ مقاومت است.

آیت‌الله رمضانی: ایران الگوی مقاومت در جهان معاصر است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله «رضا رمضانی» در مراسم رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع رزمندگان و شهدای روحانی دفاع مقدس استان گیلان که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه موزه آثار دفاع مقدس باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: مطالعات، تحقیقات و جمع آوری خاطرات رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باید دنبال شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه گیلان در حوزه مشاهیر علمی و دینی نیز جز سرامدهای کشور است، تصریح کرد: شخصیت‌هایی مثل سردار دیلمی، حزین لاهیجی، عبدالرزاق لاهیجی، حجت‌الاسلام شفتی، میرزا حبیب‌الله رشتی، آیت‌الله بهجت و … از جمله این مشاهیر هستند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهتمام جدی نسبت به ساخت موزه دفاع مقدس، تاکید کرد: باید تلاش شود تا تحریفی در حوزه دفاع مقدس صورت نگیرد؛ یکی از کارکردهای موزه هم ثبت اسناد دفاع مقدس است که مانع از تحریف می‌شود.

آیت‌الله رمضانی افزود: خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا اصل انقلاب و حوادث عظیمی که در آن رخ داده را تحریف کنند و برای جلوگیری از این مسئله، نیازمند مستندسازی هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: درگذشته همواره به مسئولین گفته‌ایم که باید با خانواده، همسران و فرزندان شهدا، مصاحبه‌هایی شود و بخش‌های شهدای دانش‌آموز، دانشجو، کارگر، روحانیت و … نیز در موزه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم تا نسبت به انقلاب اسلامی که معجزه قرن است، تحریفی صورت گیرد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) دنیا را بیدار کرده و تفکرات غلط از جمله نظریه اینکه دیگر انقلاب دینی در دنیا رخ نمی‌دهد را از بین برد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب شد، تفکرات پوشالی به زباله‌دان تاریخ سپرده شود، خاطرنشان کرد: امروزه، فهمی از انقلاب اسلامی که در آن مقاومت، عقلانیت و معنویت است در برابر جریان استکبار می‌ایستد و باید احیا شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: احیای دوران دفاع مقدس، در حقیقت احیای صداقت، شجاعت، ایثار، امانت داری و فرهنگ شهادت است.

وی در ادامه با اشاره به احیای فرهنگ مقاومت، گفت: امروزه ایران اسلامی به عنوان الگوی مقاومت در جهان معاصر است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مقاومت برای انتشار رحمت الهی و عدل است، تاکید کرد: به معنای واقعی هر جا دین است باید عدل باشد و هر جا عدل است نیز باید دین وجود داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمی‌توان عقلانیتی داشت که در آن مقاومت نباشد، افزود: بسیاری از افراد امروز به دنبال عرفان‌های گوشه‌نشین، مسئولیت گریز و معنویت مسئولیت ستیز هستند؛ این نوع معنویت، انسان را در جامعه حاضر نمی‌کند.

وی به وجود دو معنویت مسئولیت گریز و مسئولیت پذیر اشاره و تاکید کرد: فرهنگ شهادت همان معنویت و عرفان مسئولیت پذیر است و مقاومت از این جهت مورد اهتمام است که در مقابل خودکامگی، ظلم و ستم ایستادگی می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عدم وجود مقاومت، ظلم و بی‌عدالتی را گسترش می‌دهد، خاطرنشان کرد: مقاومت اگر به معنای درست کلمه تحقق پیدا کند، عدالت در جوامع بشری منتشر می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: فرهنگ دفاع به معنی فرهنگ مقاومت است که در قرآن کریم بسیار به آن اشاره شده است؛ بیشترین آیات در حوزه احکام در مورد فرهنگ مقاومت است.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی‌ افراد شاید اهل نماز، دعا، زکات و … باشند ولی در فرهنگ آنان، مقاومت در برابر خودکامگی نباشد، ابراز کرد: کسی که به معنای واقعی کلمه از عاشورا بفهمد و بهره‌ای ببرد، قطعا در برابر ولی خدا نمی‌ایستد؛ مهم این است که بهره‌ درست از فرهنگ عاشورا داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می فرماید، گریه کردن بر امام حسین(ع) هم سیاسی است، افزود: اگر اشکی به انسان روحیه مقاومت ندهند و فقط صرف اشک ریختن باشد فایده ای ندارد و همین اشک ریختن باید در جهت اصلاح گری فرد و جامعه باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر مقاومت نباشد، سلطه نظام استکباری اوج پیدا کرده و عدل و رحمت الهی در جامعه بشری منتشر نمی‌شود.

وی در ادامه به نقش مهم احیاگران خاطرات شهید و شهادت اشاره و تصریح کرد: همه جهان برای یادبود سربازان خود اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهند و باید دانست که حفظ آثار شهدا، کمتر از شهادت نیست و باید به درستی احیا شود.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، مجاهد حفظ آثار دفاع مقدس هستند و باید به صورت مستدل، ادبیات نسل امروز جوان را شناخته و با آنان ارتباط برقرار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: کسانی که نقش احیای خاطرات دفاع مقدس را دارند، باید ببینند که در کشورهای دیگر برای رزمنده‌ای که برای کشورش فداکاری کرده چگونه احترام قابل هستند و برای یادبود سربازان در غرب چه کارهایی انجام می‌دهند.

وی به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: باید شخصیت‌های پاکی که تاثیرات عمیقی در بقای نظام اسلامی دارند، مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه توقعی که از روحانیت بوده این است که دانش دین را به درستی تعلیم داده و بتوانند روح معنویت را تزریق کنند، خاطرنشان کرد: گیلان از استان‌هایی بوده که در دوران دفاع مقدس، کامیون‌های هزار تنی به جبهه فرستاده و روحانیت پیشگام این هدایت بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط سخت امروز، از روحانیت بیشتر از گذشته توقع دارند، تصریح کرد: در خارج از کشور، میلیاردها دلار برای فشارهای اقتصادی علیه مردم ایران هزینه می‌کنند و غیر از براندازی به چیز دیگر فکر نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که اسلام، رهبری و حضور مردم را تضعیف کنند، افزود: دشمن در تلاش بود که مشارکت مردم در انتخابات، ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد ولی مردم با همه مشکلات نشان دادند با انقلاب هستند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه معتقد هستم که با کمترین هزینه می‌توان رضایت عامه مردم را جلب کرد، تاکید کرد: مردم متوقع هستند که ما نیز مثل آنها زندگی کنیم و اگر اینگونه ببینند، قطعا کسانی که با صندوق قهر کردند نیز آشتی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه دشمن باید خواب جدایی مردم از نظام را ببین و باید بداند که انقلاب اسلامی همواره پایدار است، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، ما در بخش عدالت کم کاری کرده‌ایم؛ کسانی که در بعضی کارها، اشتباهی داشته‌اند باید آن را بپذیرند و این صداقت آنان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از این جهت مقدس بود زیرا برپایه تکلیف و ایثار انجام شد و بر پایه مادیات نبود، اظهار کرد: گیلان با تقدیم شهید از اقشار مختلف مردم، وظیفه خود نسبت به دفاع مقدس را ادا کرده است.

آیت‌الله رمضانی افزود: انقلاب اسلامی با ریختن خون‌های پاک به دست آمده و برای حفظ انقلاب باید جان دهیم و در این راستا آماده هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رشادت‌های سردار حق‌بین در سوریه و شاهکار فرزندان گیلانی در حلب علیه داعش، اذعان کرد: این سردار گرانقدر همان سردار سلیمانی گیلان است و فردی مؤدب بود که فرزندان خود را به خوبی تربیت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه