صداوسیمای مرکز گیلان جزو بهترین‌هاست

رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت: صداوسیمای مرکز گیلان با بهره‌گیری از امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و نیروی انسانی جزو بهترین‌های کشور است.

صداوسیمای مرکز گیلان جزو بهترین‌هاست

به گزارش ۸دی، مراسم افتتاح پروژه‌های صداوسیمای مرکز گیلان با حضور عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیمای کشور و محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم با اشاره به اینکه رسانه استانی گیلان باید فرهنگ و آداب و رسوم گیلان را به کشور منعکس کند، اظهار کرد: صدا و سیما مرکز گیلان یکی رسانه‌های استانی برتر کشور است.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه گیلان استانی توانمند در بخش رسانه است، افزود: افراد توانمند رسانه‌ای گیلان حرف‌های زیادی در کشور برای گفتن دارند و همواره جزو اولین‌های کشور بوده‌اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز با اشاره به اینکه رسانه استانی بازوی توانمند صدا و سیمای کشور است، اظهار کرد: گیلان در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور زبانزد است.

محمدباقر باقرزاده با اشاره به اینکه گیلان نقطه اتصال شمال و جنوب و محور نوستراک است، گفت: گیلان در سطح بین الملل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه رسانه استانی، رسانه انقلاب است، افزود: صداوسیمای مرکز گیلان تلاش می‌کند که رسانه فرهنگ و اقتصاد گیلان باشد و این سال‌های اخیر نیز سال‌های پرتلاشی برای کارکنان سازمان بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه مرکز گیلان مرکز کار و تلاش است، بیان کرد: کارکنان صدا و سیمای مرکز گیلان همواره رقابت در کار و رفاقت در همکاری دارند و این اقدامات خوب در صدا و سیما گیلان حاصل تلاش‌های این مجموعه توانمند است.

باقرزاده با بیان اینکه استان گیلان جزو استان‌های اولیه در زمینه HDسازی خواهد بود، گفت: در آینده‌ای نزدیک گیلان جزو استان‌های پیشرو در حوزه پخش HD می‌شود و تجهیزات این کار آماده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های سیما، رادیو، بخش اخبار و فنی جزو اولین‌های کشور هستیم، تصریح کرد: در بخش‌های شبکه محور، مناسک سازی، بهره گیری از دانشگاهیان و روحانیون برجسته و تلاش برای تولید کارهای فاخر برنامه‌ریزی‌های فراوانی صورت گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به شعار سال بیان کرد: یکپارچه‌سازی تأسیسات و افتخار آفرینی در جشنواره‌های مختلف حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان توانمند صداوسیمای مرکز گیلان است.

باقرزاده با اشاره به ساخت یک سریال ۳۰۰ قسمتی در گیلان افزود: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی این سریال پرداخت شده و ۱۰ میلیارد دیگر را نیز رئیس سازمان صدا و سیمای کشور پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه این سریال با کارگردانی آقای تبریزی ساخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سریال، ساخت یک سریال دیگر ۱۸ قسمتی با موضوع انعکاس مجاهدت‌های خالصانه کادر درمان کشور نیز در گیلان آغاز می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان گیلان امروز در مراسم افتتاح طرحهای بزرگ رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای مرکز گیلان که با رئیس سازمان صداوسیما، معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان برگزار شد گفت: صداوسیمای مرکز گیلان از بسیاری جهات جزو اولین‌ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام صفری گفت: امروز روز بسیار خوبی برای مردم گیلان محسوب می‌شود که بدون شک نتیجه سال‌ها تلاش نیروهای صداوسیما، حمایت‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان صداوسیما بوده است.

وی ارتقاء، توسعه و تقویت تجهیزات و امکانات مرکز صداوسیمای گیلان را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: بدون شک همه مردم استان از نتایج چنین برنامه‌هایی نهایت استفاده را خواهند برد و امیدواریم پشتیبانی‌ها و حمایت‌های این چنینی همچنان استمرار داشته باشد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به گزارشاتی که رئیس صداوسیما از فعالیت‌های مرکز صداوسیمای گیلان ارائه داد اشاره کرد و گفت: گیلان ظرفیت‌های خدادادی و انسانی زیادی دارد و باید از این ظرفیتها به نحو بهینه استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه گیلانیان ذهنیات خلاق و متفکر دارند و باید از این ویژگی‌ها استفاده مطلوب شود گفت: در کنار افزایش امکانات سخت افزاری مرکز صداوسیما انتظار داریم با استفاده از امکانات نرم افزاری عظمت و افتخار گیلانیان که در حوزه‌های مختلف خوش درخشیدند بیشتر نمایش داده شود.

وی انعکاس ظرفیتهای گیلان در سطح ملی و بین‌المللی را خواستار شد و گفت: ساختمان مرکز صداوسیمای گیلان امروز تجهیز شد اما هنوز نتوانسته ایم در شهر رشت یک فیبر نوری در اختیار این مرکز قرار دهیم که کار را برایشان سخت کرده است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه باید برای تجهیز شهرستانهای گیلان و مرکز گیلان به فیبر نوری اقدام شود افزود: فرستنده‌هایی که امروز به فرستنده های دیجیتال مجهز هستند در بخشهایی از نقاط گیلان به ویژه در ارتفاعات، مردم کمی از آن بی‌بهره‌اند که انتظار داریم به این مناطق هم توجه ویژه شود.

وی گفت: بسیاری از نیروهایی که در صداوسیمای مرکز گیلان مشغول به کار هستند به لحاظ استخدامی تعیین تکلیف نشده اند که موجبات نگرانی آنان را فراهم کرده که انتظار داریم با توجه به نگاه مثبت رئیس صداوسیما این مشکل حل بشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه