امام جمعه انزلی: عفاف و حجاب بر زنان و مردان واجب است

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه حیاء و پاکدامنی مختص زنان نیست و آقایان هم باید از آن برخودار باشند، تصریح کرد: وجود انسان‌های پاک، باحیاء و خانواده‌های پاکدامن و عفیف جامعه صالح را می‌سازد.

امام جمعه انزلی: عفاف و حجاب بر زنان و مردان واجب است

به گزارش ۸دی،«سید عبدالجواد شمس الدین» شامگاه دوشنبه(۲۷ تیر) در همایش هفته عفاف و حجاب شهرستان رضوانشهر ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار داشت: ایمان باید همراه با عمل صالح باشد و به تنهایی نتیجه بخش نیست. جامعه صالحان جامعه ایمانی است و جامعه ایمانی شاخصه، نشانه و ویژگی‌هایی دارد که یکی از این شاخصه‌های جامعه ایمانی برخورداری از حیاء است.

امام جمعه انزلی با تاکید بر اینکه انسان‌هایی که هیچ حد و مرز، حجب و حیاء و محدودیت و آدابی را قائل نیستند نمی‌توانند مومن باشند، افزود: امیرالمومنین(ع) حیاء و عفت و پاکدامنی را از ویژگی‌های ایمان دانسته اند یعنی اگر خواستیم در جامعه ببینیم اهل ایمان هستیم یا نیستیم به خودمان و زندگی مان نگاه کنیم ببینیم اهل حیاء و پاکدامنی هستیم یا نه که این حیاء، عفت و پاکدامنی از خصلت‌های انسان‌های آزاده است که از قید شهوات و تعلقات دنیایی گذشته‌اند.

وی نهاد خانواده را کوچک ترین هسته تشکیل اجتماع دانست و گفت: خانواده ناصالح نمی‌تواند جامعه صالح بسازد، جامعه صالحین با مدیران باغیرت و پاک اداره می‌شود و اگر جامعه، ایمانی و صالح باشد مدیریت ناپاک و بی‌غیرت را نمی‌پذیرد و اجماع جامعه صالحان با مدیران لاابالی و بی توجه به حیاء و عفاف و پاکدامنی پذیرفتنی نیست.

خطیب جمعه انزلی اظهار داشت: برای داشتن جامعه صالح و ایمانی باید مراکز آموزشی ما چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه حیاء، عفت و پاکدامنی را تعلیم بدهند. از سند ۲۰۳۰ که حیاء و عفت در نمی‌آید! نمی‌شود جامعه ایمانی را با این دستوراتی که بیگانگان دیکته می‌کنند بوجود آورد.

حجت الاسلام شمس الدین از مشکلات فراوان موجود در جامعه از جمله عوامل بدحجابی و ترویج بی‌بند و باری که بخشی از آن بعضا مدیران ناصالح و ناکارآمد هستند ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر بخواهیم جامعه صالح داشته باشیم باید در چارچوب دین حرکت و عمل کنیم و بپذیریم که پشت پرده بدحجابی، بی‌بند و باری و فسادی که در جامعه وجود دارد دست استکبار و صهیونیست و ایادی داخلی ‌آنهاست؛ اگر این دست پشت پرده شناسایی نشود، نمی‌توان برای حل این معضلات علاج پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان برای همه بشریت به‌ویژه امت اسلام و در جهان اسلام خصوصا برای کشور ما در حال طراحی و برنامه ریزی هستند، افزود: دشمنان برای اینکه ایران انقلابی و جامعه اسلامی را به زانو در بیاورند و همه منابع مادی و معنوی او را صاحب شوند و بدست بیاورند همه راه‌ها را از جنگ و تحریم و توطئه گروهک‌ها و منافقین و… امتحان کرده‌اند و حالا خودشان اذعان می‌کنند که باید حجاب را از روی سر زن‌های جامعه بردارد و فساد و فحشا را ترویج کنند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: فحشا مانند جرقه‌ای در انبار هیزم است که انبار را به آتش می‌کشد، دشمن ۴۳ سال است برای غلبه بر جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و سالهاست دست به گسترش فحشا و فساد در جامعه اسلامی زده است و کشوری که در دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) در برابر دشمن پیروز شد در داخل و در مقابل فساد و فحشا و بی بند و باری که دشمن ایجاد کرده نمی‌تواند پیروز شود و دشمن به همین امید بسته است.

وی تصریح کرد: این طراحی دشمنان منحصر به امروز نیست و از روایات و نوشته‌ها پیداست که در طول تاریخ دشمنان به دنبال ایجاد فساد، فحشا و بی‌بند و باری در کشور ما بوده‌اند؛ حتی در اسناد ساواک ذکر شد می‌خواهند حجاب را مثل ترکیه و جاهای دیگر از بین ببرند، منتهی انقلاب بساط اینها را بهم زد اما آن‌ها همچنان اهدافشان را دنبال می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: برخی افرادی که تاکنون مسئولیت داشتند به وظایفشان عمل نکرده‌اند و شرایط کنونی رقم خورده، حالا باید با طراحی، جامع‌نگری و برنامه ریزی بر این معظل ویران‌گر اجتماعی فائق بیاییم؛ امیدواریم با آمدن دولت جدید که دولتی جوانی حزب اللهی است با همت و کمک همه مردم و کارکنان مومن و انقلابی بدنه دولت بر مشکلات معیشتی، کرونا و این مشکلات حجاب و عفاف در جامعه فائق بیاییم تا نسل جوان و نوجوان از توطئه دشمنان حفظ شود و جامعه‌ی ما همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیان فرمودند انقلابی، تمدن ساز و زمینه‌ساز برای طلوع خورشید عظمی ولایت باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه