امام جمعه رودسر: برای تبلیغ غدیر همه آحاد جامعه باید تلاش کنیم

امام جمعه رودسر با اشاره به اهمیت اطعام علوی، گفت: امسال در عید غدیر ۲ هزار غذا بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود.

امام جمعه رودسر: برای تبلیغ غدیر همه آحاد جامعه باید تلاش کنیم

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام روحانی امروز در جلسه برنامه ریزی ستاد غدیر اظهارداشت: موضوع غدیر در لسان اهل بیت و قرآن موضوع استثنایی جهان اسلام است، لذا به عید غدیر عیدالله الاکبر می گوییم.

وی در خصوص عید غدیر و مهم بودن آن، تصریح کرد: دو ویژگی شخصیت خود امیرالمومنین(ع) و نسب مسئولیت از طرف خداوند‌ موجب مهم بودن غدیر شده است در واقع حضرت علی به غدیر شخصیت داده است.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه چرا بین قربان و غدیر هفته ولایت است، گقت: قرآن هر سال یکبار بر پیامبر(ص) نازل می شد اما در حجه الوداع قران دو بار بر پیغمبر نازل شد بدلیل مراسم عظیم‌غدیر است و این واقعه پس ۷۰ روز به فراموشی سپرده شد.

حجت الاسلام‌روحانی با اشاره به فرمایشات رهبری که شرایط امروز کشور مشابه شرایط حکومت امیر المومنین است، گفت: روزگار امروز روزگار نهج البلاغه است لذا غدیر را از نگاه نهج البلاغه هم بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در این ۴۲‌سال به نهج البلاغه جفا کردیم‌ البته کار شده اما اساسی نبود، ادامه داد: همه وظیفه داریم‌از غدیر و نهج البلاغه حمایت کنیم.

روحانی با بیان اینکه برای تبلیغ غدیر همه آحاد جامعه باید تلاش کنیم، گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد به برکت ولایت نیروهای با ارزش انقلاب دست به دست هم دادند و یک دولت جوان حزب اللهی را سرکار آوردند و از این به بعد باید شاهد تحول عظیم در بحث غدیر و مسائل دیگر در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: پس از ۸ سال مردم خوزستان در تانکر باید آب بخورند که هیچ قابل توجیه نیست ماشین سپاه الان باید این شهر و آن شهر برای خدمات رسانی برود اگر سپاه نبود چه می شد؟

امام جمعه رودسر با اعلام اینکه از خوزستان نفت می گیریم اما این استان خود بی بهره از برکات نفت و گاز است، این مایه تاسف است.

وی با اشاره به برنامه های غدیر با توجه به کرونا و وضعیت قرمز، گفت: تمام برنامه های دهه غدیر باید پررنگ تر برگزار شود.

وی رمز ستاد غدیر سال جاری را لبیک یا رسول الله همانند سال گذشته عنوان کرد.

امام جمعه رودسر در خصوص برنامه های ستاد غدیر برنامه آموزش و پرورش، افزود: سال گذشته در فضای مجازی مسابقه خطبه غدیر و جوایز اهداء شد و در سال جدید در فضای مجازی چه برنامه ای دارند را اعلام کنند.

روحانی با بیان اینکه در رودسر سادات زیاد هستند، گفت: بصورت نمادین و با رعایت پروتکل های بهداشتی یک سید خانواده شهید، سید روحانی، سید جانباز، ، آزاده، مددجوی کمیته امداد و بهزیستی در دو گروه ۳ نفره به دیدار سادات خواهند رسید.

امام جمعه رودسر در خصوص اطعام و تبرکات علوی، خاطرنشان کرد: تبرکات علوی شامل بسته های غذایی و اطعام علوی است که ثواب بسیار دارد و امسال بنا داریم ۲ هزار غذا بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه این غذا به نام اطعام علوی ستاد غدیر روسر ادامه داد: دفتر امام جمعه ۵۰ پرس غذا، اوقاف و امور خیریه ۱۰۰ پرس، پایگاه شهید بهشتی ۳۱۳ پرس، شهرداری ۱۰۰ پرس، کمیته امداد ۲۰ پرس، مرکز نیکوکاری ۲۰پرس، نیروی انتظامی ۵۰ پرس، بهزیستی ۱۰۰ پرس، آموزش و پرورش ۱۰۰ پرس، حوزه علمیه ۱۱۰ پرس، صنعت، معدن و تجارت ۳۰۰ پرس، رئیس دانشگاه آزاد ۲۰ پرس، امام جمعه ۲۰ پرس، رئیس ستاد ۱۰ پرس، فرمانداری ۲۰۰ پرس، بخشداری مرکزی ۱۰۰ پرس، خیرین شهرستان ۲۰۰ پرس در توزیع غذای ۲ هزار مددجو شرکت کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه