برخورداری جمعیت رضوانشهر از شبکه آب شرب به ۹۰ درصد رسید

مدیر امور آب و فاضلاب رضوانشهر گفت: طی سالهای اخیر با تلاش های انجام شده سطح برخورداری مردم شهرستان از آب شرب و سالم به حدود ۹۰ درصد رسیده است که برخورداری جمعیت شهری از این نعمت حدود ۱۰۰ درصد و روستائیان ۸۰ درصد می باشند.

برخورداری جمعیت رضوانشهر از شبکه آب شرب به ۹۰ درصد رسید

به گزارش ۸دی، بهزاد نوربخش افزود: شهرستان رضوانشهر دارای بیش از ۲۵ هزار و ۳۹۰ مشترک آب شرب است که از این میزان ۶ هزار و ۹۹۰ انشعاب مربوط به شهر رضوانشهر، چهارهزار و ۴۵۸ انشعاب حوزه شهر پره سر و ۱۳ هزار و ۹۴۲ مورد هم مربوط به روستاهای این مناطق می باشد.

وی همچنین با بیان تعداد انشعابات فاضلاب در سطح این شهرستان گفت: این مناطق دارای ۵ کیلومتر فاضلاب بوده و از مجموع ۹۵۰ انشعاب فاضلاب موجود در سطح این شهرستان ۸۶۰ فقره مربوط به رضوانشهر و ۹۰ انشعاب هم در سطح شهر پره سر می باشد که روستاهای این شهرستان فاقد فاضلاب می باشند.

نوربخش بیان کرد: طول شبکه آب رضوانشهر ۶۷۷ کیلومتر است که از این میزان ۴۷۵ کیلومتر متعلق به روستا های پره سر و رضوانشهر می باشد که ۸ ایستگاه پمپاژ کار هدایت آب در طول این شبکه ها را بر عهده دارند.

مدیرامور آب و فاضلاب رضوانشهر در ادامه با اشاره به تعداد چاه ها و چشمه های آب در سطح این شهرستان گفت: رضوانشهر و پره سر دارای ۳۳ حلقه چاه آب و دهنه ۱۹ چشمه می باشد که از این میزان ۲۵ حلقه چاه و تمامی چشمه ها در سطح روستاها فعال هستند.

وی همچنین با اشاره به تعداد و میزان حجم مخازن ذخیره آب در این مناطق گفت: در سطح رضوانشهر و پره سر ۴۴ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۶ هزار و ۹۵۰ متر مکعب وجود دارد که از این میزان ۴۰ باب با حجم چهارهزار و ۵۰۰ مکعب متعلق به روستا های این شهرستان است.

نوربخش در ادامه با اشاره به اقدمات امور آب رضوانشهر در سه ماهه نخست امسال گفت: بهره برداری از چاه روستای کوهستان بالا با آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه، بهسازی و لایروبی چاه تازه آب، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب مناطق روشنده، شفارود، سکام، چنگریان، ولی آباد، آلکام و لتوم بطول ۲ هزار و ۷۵۰ متر از جمله این اقدامات می باشد.

مدیر امور آب رضوانشهر همچنین افزود: لوله گذاری بطول چهار کیلومتر در محدوده پونل، پاکسازی محوطه پروژه آبرسانی مسیح مله، اردجان و حوریان، ترمیم شکستگی لوله ۱۶۰ پلی اتیلن کلیمان و حوریان ، تعویض ۶۰ دستگاه کنتور مشترک و همچنین جابجایی ۳۷ فقره از انشعابات از دیگر اقدامات این امور در سالجاری می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه