رییس کانون کارفرمایی گیلان:

​همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با چالش جدی مواجه است

“​سماکچی” رئیس کانون کارفرمایی گیلان، ۸۹ هزار میلیارد تومانی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده را متذکر شد و گفت: اجرای این وعده با چالش‌هایی بسیار جدی مواجه است.

​همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با چالش جدی مواجه است

به گزارش ۸دی،محمدرسول سماکچی اظهار داشت: ۸۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است در حالی‌که به علت وضعیت خاص بودجه و اعتبارات  اجرای این دست از وعده‌ها با چالش‌هایی بسیار جدی مواجه است.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان در گفتگئ با شبستان با طرح این پرسش که رئیس جمهور منتخب قرار است چه دولتی را تحویل بگیرد عنوان کرد: کمتر از یک ماه دیگر مانده تا رئیس‌جمهور منتخب مردم در نهاد ریاست جمهوری مستقر شود اما باید توجه داشت که دولت فعلی چه وضعیتی را ایجاد کرده و چه مقدار بدهی برای دولت آینده به ودیعه گذاشته است.

سماکچی با بیان اینکه بیش از ۱۷۷ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع شده که تا سه ماه دیگر دولت جدید متعهد است با احتساب ۱۸ درصد سود به طلبکاران پرداخت کند ابراز داشت: البته طبق گفته معاونت عمرانی معاون اقتصادی قوه قضاییه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع شده که با عدد اعلامی تفاوت فاحشی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جهت تحقق بودجه بعضی از بخش‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰، مبالغی تعیین شده که باید برای آن اوراق مشارکت جدید نشر پیدا کند افزود: طبق گزارشات، دولت تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه عام و بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه توزیع کرده است.

رییس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان بدهی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی را متذکر شد و ابراز داشت: ۸۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران متاسفانه نقد نیست و باید برای تحقق آن سهام شرکت‌ها و املاک دولتی به فروش برسد.

سماکچی با اعلام این خبر که متاسفانه تاکنون در این موارد اتفاقی نیفتاده و مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کاملا قابل لمس است یادآور شد: ارقامی که ذکر شد تنها نمونه‌هایی از بدهکاری است که دولت فعلی برای دولت جدید به ارمغان گذاشته به طوری‌که طبق بعضی از تحلیل‌ها بودجه سال ۱۴۰۰ با کسری زیادی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه این حجم از بدهی گرفتاری زیادی برای دولت جدید ایجاد کرده استقراض از بانک‌ها و بانک مرکزی نیز مزید بر بدهی‌های دیگر دولت است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان‌ها به ویژه علوم پزشکی به کارکنان و پخش‌های دارویی و شرکت‌های لوازم پزشکی بدهکاری‌های سنگین دارند که با تخصیص بودجه‌های معمول قابل پرداخت نبوده و دودش به چشم دولت جدید می‌رود.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان عنوان کرد: دولت فعلی علاوه بر اقدامات و عملکردهایی که خلاصه برخی از آن‌ها به اختصار تشریح شد در این اواخر توقعات کارمندی و کارگری و بازنشستگان را هم با دادن وعده‌هایی بالا برده که برآوردن این توقعات کار دولت جدید را مشکل خواهد کرد.

سماکچی در پایان رفع مشکلات مردم، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سایر بخش‌های دیگر را خواستار شد و خاطرنشان کرد: البته فرقی که دولت انقلابی رئیس‌جمهور منتخب با دولت در حال انقراض دارد این است که این دولت چابک، جهادی، شجاع و شفاف است و با توکل به خداوند منان و با اتکا به ولایت ان شاءالله به مرور بر مشکلات فائق خواهد آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه