نماینده مردم لنگرود در مجلس:

شهرک های صنعتی باید متناسب با مزیت های منطقه احداث شوند

محمد نژاد یکی از مشکلات اساسی شهرک های صنعتی را در حوزه مزیت شناسی دانست و گفت: شهرک ها باید متناسب با مزیت های منطقه احداث شوند.

شهرک های صنعتی باید متناسب با مزیت های منطقه احداث شوند

به گزارش ۸دی،پرویز محمد نژاد  در  نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه پنج شنبه( ۱۷ تیر) در دفتر  مراجعات مردمی وی برگزار شد، گفت: خبرنگاران نقش کلیدی در حوزه ارتباط مسئولین با مردم را بر عهده دارند و باید اخبار را به درستی و به موقع منعکس کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم ترین مصوبات مجلس در بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: بسیار مهم است که بودجه هر کشور دقیق و کامل تنظیم شود و دولت را در نظام اجرایی کمک کند.

محمد نژاد ادامه داد: رویکرد مجلس در حوزه تقنینی عبارتند از کاهش تبعیض، حمایت از معیشت و رفع محرومیت، حمایت از تولید، شفافیت و انظباط مالی و … است.

* اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به محصولات استراتژیک

وی با بیان اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی موجب اشکالات عمده در کشور شده است و در بودجه ۱۴۰۰ محدود و با مقدار حداقلی برای محصولات استراتژیک در نظر گرفته شده است یادآورشد:  این در حالی است که در دولت قبل ۵۴ هزار میلیارد دلار از این‌محل استفاده و مجموعه بکارگیری این ارز در زمینه های محصولات استراتژیکی کمتر از یک سوم بوده است.

محمد نژاد با بیان اینکه حمایت از تولید در بخش های مختلف عارضه داشته و بسیاری از تولید کنندگان از عدم برخورد تسهیلات مانده بوده و راهکاری برای حمایت از آنان در حوزه تقنینی وجود نداشت، افزود: بسیاری از شهرک های صنعتی دچار مشکلات عظیمی هستند و همیشه معتقد بودیم منابع مالی دولت توسط عده ای از مسئولین که عشق و علاقه و ایمان به خدمت درست نداشته در دره ای به نام شهرک های صنعتی انداخته شده و هیچ اراده ای برای جمع کردن اموال دولت نبود و بالغ بر ۲۳ سال شهرک های صنعتی لنگرود احداث شده و حدود ۵۰ درصد آن بلااستفاده است.

* شهرک های صنعتی  باید متناسب با مزیت های منطقه احداث شوند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی شهرک های صنعتی را در حوزه مزیت شناسی دانست و خاطرنشان کرد: شهرک ها باید متناسب با مزیت های منطقه احداث شوند و وضعیت منطقه ما کشاورزی است و فرآوری محصولات کشاورزی باید بر پایه فن آوری انجام شود و در دنیای امروزی نمی توان به رفتارهای سنتی بسنده کرد.

وی اذعان کرد: برای محصولاتی که در اثر عوامل غیر مترقبه دچار آسیب می شوند حمایتی انجام نشده و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص و دولت  مکلف شد که آسیب ها را در حد نیاز پرداخت کند.

وی در خصوص توزیع اپراتور ها و اینکه اپراتورهای همراه و ایرانسل درآمدهای بالایی داشته و بخشی از این درآمدها پنهان بوده است، تصریح کرد: گزارشی که دولت در این باب به مجلس ارائه داد، هفت هزار میلیارد تومان بود، در حالی که  محاسبه ای که مجلس و کارشناسان مرتبط انجام دادند درآمد اپراتور ها را دو برابر و بین ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد کردند که مجلس در این زمینه ورود و حق العقد دولت را به اندازه سه هزار میلیارد تومان افزایش داد.

محمد نژاد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکلات حوزه برق افزود: اعلام خطر در کمیسیون مطرح شد که در سال ۱۴۰۰ بحران برق خواهیم داشت و اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام شد اما به دلیل محدودیت زمان و عدم تمکین دولت و وزارت نیرو به مصوبات، این اقدامات  کفایت نکرد.

* میزان تولید برق با مصرف همخوانی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه میزان تولید با مصرف همخوانی ندارد، اذعان کرد: امروز تولید ما ۶۰ هزار مگاوات و مصرف قریب به ۷۰ هزار مگاوات است  و از طرفی در سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات تولید برق آبی داشتیم  که امسال به کمتر از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده و حضور ارزهای دیجیتالی ( رمز ارزها) از جمله عوامل دخیل در خاموشی هاست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در کشورمان این تصمیمات بر اساس قاعده و قانون منسجم صورت نگرفت و در سال ۹۹ مجموع درآمد حاصل از آن ۵۰۰ میلیون دلار بوده و این عدد قابل توجهی نبوده است و قالب ماینرها در کشور از نسل اولیه تولید بودند که قدرت پردازش ۱۲ و نیم تراشه است و مصرف برق برای تولید یک بیت کوین ۸۰۰ هزار کیلو وات ساعت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، عمده ترین مشکل در حوزه برق را کمبود تولید عنوان و تصریح کرد: امروز احداث نیروگاه هزار مگاواتی بالغ بر چهار سال و نیم طول می کشد و بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و از طرفی کنترل فرکانس ها پدیده خطرناکی است که در صورت عدم کنترل موجب خاموشی های سراسری می شود.

وی تاکید کرد: ۲۳ مصوبه تعیین شده تا دولت مکلف به اجرای آنها شود و خاموشی ها کنترل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه