حل معضل زباله لاهیجان با تکمیل طرح بهسازی و دفن بهداشتی زباله

با اجرای طرح بهسازی و دفن بهداشتی زباله‌ی لاهیجان که از سال ۹۹ آغاز شده مشکل زباله این شهرستان برطرف می‌شود.

حل معضل زباله لاهیجان با تکمیل طرح بهسازی و دفن بهداشتی زباله

به گزارش ۸دی،یوسف قیامتیون  اجرای طرح دفن بهداشتی زباله در شهر لاهیجان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان از جمله موضوعات مهمی است که با اولویت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه اجرای پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان با توجه به اهمیت بالای کار نهایتا از سال ۹۹ آغاز شده است تصریح کرد: اعتباری هم که برای اجرای عملیات این طرح اختصاص پیدا کرد تقریبا ۲۶ میلیارد تومان بود.

قیامتیون با تاکید بر اینکه پس از برگزاری مناقصه،‌ پیمانکار ذیصلاح پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان جذب شد تصریح کرد: از مرداد ماه سال ۹۹ و پس از آنکه مقدمات کار سپری شد، عملیات اجرایی این پروژه به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی مطالبه جدی و به حق مردم، سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها برای اجرای پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را یکی از مواردی که باعث شد این طرح عملیاتی شود، ذکر کرد و گفت: معضل پسماند و عدم ساماندهی زباله به یکی از مشکلات اساسی استان گیلان و کل کشور تبدیل شده است.

شهردار لاهیجان موارد دیگری از کلیات پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را تشریح کرد و اظهار داشت: با اجرای این پروژه در کنار دفن بهداشتی زباله و پسماند، نسبت به تصفیه شیرابه‌های آلوده و استفاده از آب تصفیه شده برای زراعت اقدام می‌شود.

قیامتیون با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مصوب شده این پروژه تاکنون هفت میلیارد تومان آن جذب شده است یادآور شد: پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان تاکنون حدود ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با تزریق منابع روند اجرای آن سرعت گیرد.

وی زمانبندی اجرا و بهره‌برداری از پروژه بهسازی و دفن بهداشتی زباله شهر لاهیجان را سه ساله اعلام کرد و در پایان نیز خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم به یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم و شهروندان لاهیجان جامه عمل پوشانده می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه