مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

سومین کتابخانه ویژه ‌«مادر و کودک» در رشت افتتاح می‌شود

کرمی با اشاره به اهدای ۲ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب از سوی دستگاه‌های اجرایی استان به کتابخانه‌های عمومی از افتتاح سومین کتابخانه ویژه«مادر و کودک» در عینک رشت خبرداد.

سومین کتابخانه ویژه ‌«مادر و کودک» در رشت افتتاح می‌شود

به گزارش ۸دی،پریسا کرمی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان به ریاست «ارسلان زارع» استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به مصوبات پیشین این انجمن از سهم نیم درصد شهرداری‌ها و تاکید استاندار گیلان در پرداخت این سهم به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سخن گفت و اظهارداشت: مقرر شده بود تا شهرداری‌های استان ۳۰ درصد دیون جاری خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان واریز کنند که تا امروز هیچ پرداختی از سوی شهرداری‌های صورت نگرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به کتابخانه مرکزی رشت از نیازمندی این پروژه به ۱۳ میلیارد تومان جهت تجهیز خبرداد و بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ را پیمانکار پروژه عهده‌دار شده و مابقی نیز با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می‌یابد.

وی اهدای کتاب از سوی دستگاه‌ها را دیگر مصوبه اجرایی این انجمن اعلام کرد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ کتاب از سوی دستگاه‌هایی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک سپه، بانک صادرات، تامین اجتماعی، آب و فاضلاب و اطلاعات استان به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

کرمی با اشاره به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی استان و عدم بهره‌مندی مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین از این فضای فرهنگی تصریح کرد: در محله عینک رشت، بخشی از فضای مختص به شهرداری، کتابخانه مادر و کودک راه اندازی می‌شود که سومین کتابخانه تخصصی مادر و کورک بعد از شفت و صومعه سرا است.

وی از فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان خبرداد و اظهارداشت: شاداب‌سازی و نگهداری این مجموعه‌ها نیازمند منابع اعتباری ثابت است که می‌توان با فعال‌سازی ۵۳ انجمن کتابخوانی استان، مجموعه‌ای جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبین ایجاد کرد.

کرمی در پایان از رتبه هجدهم گیلان در برگزاری جلسات انجمن‌های کتابخوانی خبرداد و خاطرنشان ساخت: سال گذشته شهرستان تالش، رشت، آستانه اشرفیه و لاهیجان در برگزاری جلسات انجمن و پیگیری مصوبات عملکرد خوبی داشته و رتبه‌های نخست استانی را کسب کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه