امام جمعه انزلی:

مشکلات امروز کشور ناشی از سوء مدیریت و کوتاهی مسئولان است

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه در کوتاهی‌ها و عدم توجه به وظایفی است که مسئولان و آحاد مردم دارند گفت: امامت و ولایت در جامعه اسلامی اساس اسلام و حاکمیت اسلامی است.

مشکلات امروز کشور ناشی از سوء مدیریت و کوتاهی مسئولان است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین با تبریک ایام دهه کرامت و توفیق بهره‌مندی از کرامت حقیقی اظهارکرد: در مکتب اهل بیت(ع) مدیریت جامعه ذیل اصل مهم امامت و ولایت تعریف می‌شود، از این حیث که مدیریت در جامعه اسلامی باید از چنین ویژگی‌هایی بهره‌مند باشد تا متناسب با جایگاه امامت و ولایت باشد.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه اصل مشروعیت هر مدیریتی در جامعه به ویژه در جوامع اسلامی متاثر از اصل ولایت است گفت: در قانون اساسی یکی از شرایط و ویژگی‌های لازم برای تصدی مسئولیت‌ها، اصل التزام عملی به ولایت فقیه است. اگر مدیریت در سطوح مختلف جامعه اسلامی نسبت به اصل امامت و ولایت و عوامل ولی امر، بی‌توجه و بی‌تقید باشد، مشروعیت نخواهد داشت.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از رای مردم و انتخاب رییس جمهور باید این مسئولیت توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ شود و این بیانگر اصل مشروعیت در جامعه اسلامی ذیل اصل امامت و ولایت است.

شمس‌الدین با ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم صراحت قانون برخی از مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در جامعه به این اصل مهم التزام ندارند، متذکر شد: اگر در بخشی و یا توسط شخصی توجه و عمل به این اصل خدشه‌دار شد، مسئولیت و مدیریت در امور جامعه مخدوش می‌شود.

وی با اشاره به دوران پیامبر و اهل بیت(ع) که مدیریت خلفا مشروعیت نداشته و ظالمانه بود چون امامت و ولایت را قبول نداشتند یادآور شد: پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) بارها در فرمایشات مختلف به اصل امامت و ولایت تاکید داشته و آن را متذکر شدند.

شمس‌الدین با بیان اینکه امامت و ولایت در جامعه اسلامی اساس اسلام و حاکمیت اسلامی است تصریح کرد:‌ اگر کسی مدیریتی غیر از توجه به این اصل داشته باشد، پذیرفته نیست و نزد پرودگار مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: نباید از حجت خدا و ائمه معصومین(ع) نافرمانی کنیم و اگر کسی نافرمانی از امامت و اصل ولایت فقیه داشته باشد، طغیان و سرکشی است.

شمس‌الدین با بیان اینکه همه موظف به همکاری در اجرای عدالت هستند اذعان کرد: هم عهدی و همراهی با امام و ولی خدا در جامعه اسلامی، بسیاری از مشکلات جامعه و مردم را برطرف می‌کند.

وی رفع مشکلات جامعه و مردم را در توجه به این اصل به‌عنوان ملاک و میزان فعالیت مسئولان، کارگزاران و حتی آحاد مردم دانست و خاطرنشان ساخت: مشکلاتی که امروز در بعد اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به‌وجود آمده در کوتاهی‌ها و عدم توجه به وظایفی است که مسئولان و آحاد مردم دارند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه