استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با ۸دی:

هر رفتاری بر خلاف موازین قانونی جرم تلقی می‌شود/ مشارکت در انتخابات پشتوانه ای قدرتمند برای کشور

“اسماعیل حسینی” استاد دانشگاه گیلان تصمیم شورای نگهبان را فصل الخطاب و قانونی دانست و گفت: اصلاح طلبان می‌دانستند که تمایل فعلی جامعه به سمت اصولگراها است لذا افراد قوی و مؤثری را برای انتخابات معرفی نکردند درواقع نمی‌خواستند نیروهای خود را بسوزانند.

هر رفتاری بر خلاف موازین قانونی جرم تلقی می‌شود/ مشارکت در انتخابات پشتوانه ای قدرتمند برای کشور

“اسماعیل حسینی” در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به سخنان رهبری درباره پرهیز از فتنه گری و آشوب در جامعه بیان کرد: هر رفتاری که بر خلاف موازین قانونی کشور باشد جرم تلقی می‌شود و اینکه عده‌ای پس از نرسیدن به اهداف و خواسته‌های شخصی اقدام به اعتراض می‌کنند، نوعی هنجارشکنی است.

وی قانون را فصل الخطاب دانست و افزود: تصمیم شورای نگهبان فصل الخطاب و قانونی است و همه افراد، احزاب و گروه‌ها باید به آن پایبند باشند.

احزاب کشور به پختگی نرسیده‌اند

این استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه متاسفانه احزاب در کشور ما به پختگی نرسیده‌اند و نمی‌دانند چگونه باید به عرصه انتخابات وارد شوند بیان کرد: مثلا مدت زمان کمی است که علی لاریجانی از مسئولیت ریاست مجلس فاصله گرفته و نیاز نبود که به این زودی وارد کارزار انتخاباتی شود و یا جهانگیری معاون اول دولتی است که مسبب شرایطی فعلی محسوب می‌شود لذا ورود چهره‌های رد صلاحیت شده در زمان فعلی به صلاح نبود.

اصلاح طلبان نخواستند نیروهای خود را در انتخابات ۱۴۰۰ بسوزانند

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از چهره‌های سیاسی و احزاب تمایلی برای شرکت در این دوره از انتخابات نداشتند گفت: اصلاح طلبان می‌دانستند که تمایل فعلی جامعه به سمت اصولگراها است لذا افراد قوی و موثری را برای انتخابات معرفی نکردند درواقع نمی‌خواستند نیروهای خود را بسوزانند.

مشارکت در انتخابات یک پشتوانه قدرتمند برای کشور است

حسینی شرکت در انتخابات را یک پشتوانه قدرتمند برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: هر چقدر میزان مشارکت بالاتر باشد دولت آینده از قدرت بیشتری در مجامع بین المللی برخوردار است و این برای مردم نیز یک امتیاز محسوب می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه