در اجرای طرح ملی کوچ

۹۸ درصد دانش آموزان گیلان سنجش قد و وزن شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: از افزون بر ۳۶۵ هزار دانش آموز استان با همکاری معلمان، والدین و مدیران مدارس ۹۸ درصد غربالگری و شاخص توده بدنی آنان در سامانه سناد ثبت و به خانواده اطلاع داده شد.

۹۸ درصد دانش آموزان گیلان سنجش قد و وزن شدند

به گزارش ۸دی،امیر سراجی با اشاره به اجرای مرحله اول طرح ملی کوچ در تاریخ ۲۶ مهرماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس و مقاطع تحصیلی گیلان خاطر نشان کرد: پس از به دست آوردن شاخص توده بدنی دانش آموزان، معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت در دوره مداخله ای وارد شدند و با تولید محتوای ورزشی، تغذیه ای، مشاوره ورزشی و بهره گیری از شبکه شاد دانش آموزان را به فعالیت و تغذیه سالم تشویق کردند.

وی بیان داشت: با برگزاری دوره های مختلف آموزشی و برگزاری وبینارهای تخصصی تلاش شد تا آگاهی رسانی لازم به خانواده ها و دانش آموزان در تغییر سبک زندگی انجام شود و فرهنگ سازی برای ترویج سبک زندگی سالم و پویا در خانواده ها گسترش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: ایجاد کانال تربیت بدنی و سلامت در بستر شاد و ایجاد کلاس ورزش صبحگاهی از دیگر اقدامات دوره مداخله ای بوده که در این استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه دوره مداخله از ۳۰ آبان تا ۳۰ بهمن سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: مرحله دوم غربالگری از ۱۵ اسفند با غربالگری بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان اجرا شد و ۶۷ هزار دانش آموزی که در اجرای مرحله اول طرح کوچ در رده چاقی بودند، سه درصد در غربالگری مرحله دوم وزنشان کاهش یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح کوچ در هر دو مرحله جزء سه استان برتر کشور شدیم، اضافه کرد: مراسم اختتامیه این طرح ماه گذشته به صورت مجازی از طریق شبکه شاد به میزبانی منطقه کوچصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان گیلان در اجرای غربالگری قد و وزن “طرح ملی کوچ” جز سه استان اول کشور شناخته شدند، در تلاشیم با برنامه ریزی، فعال کردن کانون های ورزشی و ارایه آموزش های لازم برای تغییر سبک زندگی تا در رسیدن وزن مطلوب دانش آموزان به آنها کمک کنیم.

آموزش و پرورش گیلان دارای ۳۶۸ هزار دانش آموز است که در سه هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی با ۱۹ هزار کلاس درس و زیربنای افزون بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع تحصیل می کنند.

طرح ملی کنترل وزن و چاقی با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان کشور آبان ماه سال گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا شد، در اجرای این طرح قد و وزن دانش آموزان در مدرسه سنجیده و دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه