مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خبر داد:

ثبت روستای «نوسنگی» در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ثبت پرونده روستای فصلی «نوسنگی» رودبار در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام است.

ثبت روستای «نوسنگی» در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ولی جهانی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت پرونده روستای فصلی «نوسنگی» در منطقه کوهستانی درفک شهرستان رودبار در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام است.

 وی با بیان اینکه در این روستای فصلی، تعداد زیادی کلبه با معماری بومی و در یک تا یک و نیم متر ارتفاع از سنگ، گل و چوب ساخته شده است، افزود: این روستا ظرفیت خوبی برای گردشگری در شهرستان رودبار و جنوب گیلان محسوب می‌شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: با ثبت ملی این روستا، عملیات نقشه‌برداری و تهیه گزارش از این روستا در مدت ۲ سال انجام خواهد شد.

جهانی افزود: دو استخر قدیمی که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آن‌ها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و یخچال درفک که در زمستان و تابستان پر از برف‌ویخ است از جاذبه‌های گردشگری روستای نوسنگی شهرستان رودبار است.

 وی با اشاره به‌رسم کهن «مال شوران» به‌عنوان دیگر جذابیت گردشگری این روستا که بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد، اضافه کرد: هر ساله اواخر تابستان و اوایل پاییز، دامداران منطقه درفک دام‌های خود را در استخر قدیمی این منطقه شستشو می‌دهند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه