امام جمعه رودسر: سوم خرداد، سالروز تبلور مقاومت و ایثار ملت ایران است

حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه رودسر، گفت: سوم خرداد، سالرروز تبلور همه جانبه ی مقاومت و ایثار ملت غیور ایران است.

امام جمعه رودسر: سوم خرداد، سالروز تبلور مقاومت و ایثار ملت ایران است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام تقی روحانی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز رودسر، با بیان اینکه، باید خدا ترس باشیم، توصیه کرد: در زندگانی شخصی و در محیط خانواده، نسبت به همسر و فرزند، تقوا را رعایت کنید.

امام جمعه رودسر تاکید کرد: باید از خدا حساب ببریم، از این رو تقوا فقط در پشت میز و در منزل و جامعه نیست ، بلکه در محیط خانه، در خوش‌رفتاری و صمیمیت است.

خطیب نماز جمعه رودسر، ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، با اشاره به آیه ۱۸۰ آل عمران قرآن کریم که می‌فرماید: میراث آسمانها و زمین از آن خداست، افزود: بشر هم باید در پاسداری و محافظت از میراث گذشتگان، اهتمام ورزد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه، شهرستان رودسر و منطقه اشکورات غدمت ۳۵۰۰ ساله دارد، گفت: بخش عمده ای از آثار و تمدن این منطقه، مربوط به دین و دیانت میباشد و لذا با توجه به ظرفیت، در راستای معرفی ارزش و تاثیر تاریخ کهن این منطقه در ایران، مقتضی است؛ مسئولین استان و میراث‌فرهنگی، نسبت به تاسیس موزه شهرستان شناسی، در این شهر، اقدام نمایند. و در ادامه از مردم و مسئولین خواست، ضمن استفاده، در حفظ و نگهداری این آثار و ساختمانهای میراثی کوشا باشند.

امام جمعه رودسر روز با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد، روز تبلور همه جانبه ی مقاومت و ایثار ملت غیور ایران است.

روحانی در ادامه گفت: مردم سرزمین ما، با آزاد کردن خرمشهر نه تنها کمر رژیم صدام، بلکه کمر چهل کشوری که از رژیم بعثی عراق حمایت می کردند نیز شکسته شد در نتیجه نقشه‌های پلید دشمنان را خنثی و متلاشی کردند.

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان عملیات بیت المقدس، تاکید کرد: امروز سربلندیم، استان گیلان و شهرستان رودسر، ۲۶۲ شهید تقدیم کرده است.

امام جمعه رودسر تصریح کرد: دشمن بداند؛ مردم ما با همین جبهه مقاومت، در ۲۸ خرداد امسال، با انتخابی اصلح، از یک رئیس‌جمهور انقلابی، که ادامه دهنده راه سوم خرداد خرمشهر باشد را، یک بار دیگر کمر انها را می شکنیم.

وی در پایان افزود: ما با مقاومت می توانیم بر دشمن تا دندان مسلح و نظام بر سلطه، به پیروزی برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه