افزایش ۲۱ درصدی صید کیلکا در گیلان

مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش ۲۱ درصدی صید کیلکا در استان گیلان خبر داد.

افزایش ۲۱ درصدی صید کیلکا در گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: بیش از ۲۰ هزار تن کیلکا در کشور صیده شده که از این میزان صید ماهی کیلکا، ۷۱ درصد سهم استان مازندران و ۲۹ درصد سهم استان گیلان بوده است. بیش از ۹۵ درصد صید ماهی کیلکا در سال گذشته مربوط به گونه معمولی و ۲ تا ۳ درصد گونه آنچوی بوده است. بر اساس آخرین گزارش ها، صید کیلکا در استان گیلان ۲۱ درصد افزایش و در استان مازندران ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش صید کیلکا در استان مازندران را ناشی از شرایط آب و هوایی، کاهش ذخایر و کاهش دریاروی شناور‌ها در شب دانست و افزود: متوسط صید شناور‌ها در شب در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

“مختار آخوندی” با بیان این که در سال ۷۸ نزدیک به ۹۵ هزار تن کیلکا از دریای خزر صید می‌شد، اظهار کرد: پس از ورود مهاجم شانه دار از دریای سیاه، ذخایر ماهی کیلکا رو به کاهش گذاشت. پیش از ورود مهاجم شانه دار به دریای خزر ۹۰ درصد صید کیلکا از گونه آنچوی بود در حالی که اکنون ذخایر گونه آنچوی به حداقل رسیده است که برای حفظ ذخایر کیلکا، تعداد شناور‌ها را از ۲۰۰ فروند به ۱۲۰ فروند تعدیل کرده ایم.

مدیر کل امور صید و صیادی سازمان شیلات با اشاره به این که در حال حاضر ۷۴ فروند شناور صید کیلکا فعال هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۴ فروند در استان مازندران و ۳۰ فروند در استان گیلان فعالیت می‌کنند.

“آخوندی” بیان کرد: ماهی کیلکا تقریبا در همه سال صید می‌شود، اما در مقطعی از فصل بهار به علت تخم ریزی، صید کیلکا ممنوع است و صیادان هم این ممنوعیت را رعایت می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه