مدیرکل ارتباطات و فناوری گیلان در گفتگو با ۸دی:

۵۲ شهر استان تحت پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت ۴G/ گیلان در حوزه کسب و کار آنلاین رتبه ۸ کشوری را دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری گیلان با بیان اینکه در حال حاظر کلیه ۵۲ شهر استان تحت پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت ۴G از اپراتورهای تلفن همراه می‌باشند، گفت: استان گیلان در حوزه کسب و کار آنلاین رتبه ۸ کشوری را دارد.

۵۲ شهر استان تحت پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت ۴G/ گیلان در حوزه کسب و کار آنلاین رتبه ۸ کشوری را دارد

به گزارش ۸دی، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری گیلان با اشاره به ضریب نفوذ تلفن ثابت کل و تلفن همراه در شهرها و روستاهای گیلان اظهار کرد: بالاترین ضریب نفوذ تلفن ثابت کل مربوط به شهرستان بندرانزلی با ۵۵ درصد و کمترین میزان ضریب نفوذ مربوط به شهرستان تالش با ۲۹ درصد می‌باشد.

وی در ادامه افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت کل در استان ۴۱.۷۸ می‌باشد که در مقایسه با متوسط کشور ۳۵.۹۹ از رتبه بالاتری برخوردار است. استان گیلان از لحاظ رتبه‌بندی در تعداد خطوط فعال در کل کشور رتبه ۷ را کسب کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری گیلان بالاترین ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان را مربوط به شهرستان رشت با ۲۷۹ درصد و کمترین ضریب نفوذ مربوط به شهرستان شفت با ۸۲ درصد عنوان و بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه کل در استان گیلان حدود ۱۶۷.۱۳ درصد بوده که در مقایسه با متوسط کشوری ۱۶۳.۹۶ درصد در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است.

 توسعه زیرساخت‌های ایجاد شده تلفن ثابت در گیلان

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات تلفن ثابت در شهرها و مناطق شهری به عهده مخابرات استان‌ها و شرکت‌های FCP دارای پروانه می‌باشد، اضافه کرد: این امر توسط شرکت‌های مذکور در استان گیلان به صورت متوالی در حال انجام بوده به طوری که تاکنون از زیرساخت‌های ایجاد شده تلفن ثابت توسط مخابرات استان حدود ۲۴ درصد، بدون بهره‌برداری باقی مانده و این امکان برای مشترکین فراهم شده تا از این موقعیت بهره‌مند گردند.

توکلی با یادآوری اینکه از ۲۳ هزارو ۸۸۰ خط، زیرساخت ایجاد شده توسط شرکت‌های FCP به غیر از مخابرات است، افزود: تنها ۲ هزارو ۱۴۰ خط تلفن توسط مشترکین دریافت شده که حدود ۸.۹۶ درصد است و این امکات وجود دارد که مردم استان از زیرساخت‌های تلفن ثابت به غیر از شرکت مخابرات نیز بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی ۲هزارو ۳۸۸ روستای گیلان از خدمات تلفن ثابت

مدیرکل ارتباطات و فناوری گیلان بیان کرد: در بخش توسعه روستاها وزارت ارتباطات موظف به ارائه خدمات تلفن ثابت روستایی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که این امر در سال‌های گذشته توسط اپراتورهای نورتل و مخابرات عملیاتی شد و در حال حاضر نیز پیمانکار ارائه خدمات تلفن ثابت روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت داده گستر نوین (های وب) می‌باشد. این شرکت خدمات تلفن ثابت روستایی را تاکنون در ۱۳ روستای استان فراهم نموده است. تعداد کل روستاهای دارای ارتباط ۲ هزارو ۳۸۸ روستا می‌باشد.

توسعه تلفن همراه در گیلان

وی خاطرنشان کرد: توسعه تلفن همراه در حوزه شهری با توجه به نیاز اپراتورها و همچنین آئین‌نامه‌های اجرایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت پوشش حداکثری اپراتورهای تلفن همراه در نقاط شهری انجام می‌شود و اپراتورها موظف به تأمین پوشش مناسب تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در نقاط شهری هستند.

توکلی اضافه کرد: تاکنون این امر در کلیه شهرهای استان محقق شده و حتی اپراتورها بیش از میزان تعهدات خود نیز عمل نموده‌اند. در حال حاظر کلیه ۵۲ شهر استان تحت پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت ۴G از اپراتورهای تلفن همراه می‌باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری گیلان در رابطه با وضعیت کسب و کارهای آنلاین استان در کشور گفت: استان گیلان در حوزه کسب و کار آنلاین رتبه ۸ کشوری را دارد و در موضوع حمایت از کسب و کارهای آنلاین انواع تسهیلات در حوزه‌های هدف؛ خدمات تور و بلیط گردشگری، پلتفرم ارایه خدمات در محل، پلتفرم ارایه خدمات تحویل غذا در محل، تولید کنندگان نرم‌افزار به میزان ۱۷/۳۸ میلیارد تومان وام کرونا ۱۴ درصد در بازه زمانی فروردین الی مهر ۱۳۹۹ پرداخت شده است که اکثر پرداختی وام در تهران بوده و در این میان استان گیلان وامی دریافت نکرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه