ضرورت هماهنگی بخش آب و کشاورزی؛

مشکلاتی که کاشت برنج در مناطقی غیر از گیلان و مازندران، در مدیریت منابع آبی به وجود می آورد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۷ استان کشور برنج کاشته می‌شود، این در حالی است که کاشت برنج محدود به دو استان گیلان و مازندران است، گفت: در هیچ جای دنیا که زیر هزار میلی‌متر بارندگی دارد، برنج نمی‌کارند، اما در برخی مناطق ایران که میانگین بارش ۱۵۰ میلی‌متر است برنج می‌کارند و باید برای این موضوع فکری کرد.

مشکلاتی که کاشت برنج در مناطقی غیر از گیلان و مازندران، در مدیریت منابع آبی به وجود می آورد

به گزارش ۸دی، “قاسم تقی زاده خامسی” مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب، درباره چاه‌های غیر مجاز با اشاره به اهمیت مسدودشدن چاه های غیرمجاز، گفت: طی سال‌های اخیر حدود هشت هزار چاه غیرمجاز در مناطق مختلف کشور با کمک موثر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در مناطق مختلف کشور مسدود شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: شناسایی و دسته‌بندی چاه‌های غیرمجاز در سراسر کشور انجام شده و برنامه بلندمدت وزارت نیرو مسدود کردن آنها برای بهبود وضع دشت‌ها و آب‌های زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب، مدیریت مصرف آب توسط شهروندان و فعالیت‌های ترویجی و رعایت الگوی کشت در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر در ۱۷ استان کشور برنج کاشته می‌شود، این در حالی است که کاشت برنج محدود به دو استان گیلان و مازندران است.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا که زیر هزار میلی‌متر بارندگی دارد، برنج نمی‌کارند، اما در برخی مناطق ایران که میانگین بارش ۱۵۰ میلی‌متر است برنج می‌کارند و باید برای این موضوع فکری کرد.

تقی‌زاده خامسی همچنین به ضرورت هماهنگی بیشتر بین بخش آب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ساختار مدیریت منابع آب که اخیراً بر اساس حوضه‌های آبریز ۹ گانه طراحی و استقرار یافته، بتواند به بهبود مدیریت منابع آب کشور کمک کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه