امام جمعه انزلی: ایجاد یاس در مردم خیانت به کشور و نظام اسلامی است

حجت الاسلام شمس الدین گفت: اگر کسی بخواهد با تحریم انتخابات در مردم یاس ایجاد کند باید بداند این خیانت به کشور، نظام اسلامی و مردم است.

امام جمعه انزلی: ایجاد یاس در مردم خیانت به کشور و نظام اسلامی است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت) در خطبه های عید سعید فطر مسئله وحدت در جوامع اسلامی را لازم و ضروری دانست و گفت: در کشور ما باتوجه به اینکه روزهای آینده انتخابات بسیار مهمی را پیش رو داریم وظیفه همه ما و مردم جامعه اسلامی این است که وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و در انتخابات شرکت کنیم.

امام جمعه انزلی تصریح کرد: انتخابات مسئله‌ای مهم و سرنوشت‌ساز است و همه باید در انتخابات شرکت کنند و حضور فعال داشته و با آگاهی و بصیرت و روحیه انقلابی علاوه بر حضور باشکوه، انتخاب خوب کارآمد و صالحی داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: ما باید این حضور باشکوه را در همه صحنه ها و عرصه ها به‌ویژه در انتخابات پیش رو داشته باشیم و با انتخاب شایسته و کارآمد مردم هم بتوانیم مشکلات پدید آمده در جامعه را علاج کنیم و هم ایران قوی و مقتدر را مستحکم تر از آنچه که هست بسازیم و به قله های پیروزی در همه عرصه ها نائل شویم.

شمس الدین با تقدیر از همه کسانی که در مساجد ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجالس، مراسم و برنامه ها را برگزار کردند از مدافعان سلامت، کادر بهداشت و درمان، نیروهای جهادی، فرماندار و همه کسانی که در طول یکسال گذشته برای مقابله با بیماری کرونا تلاش کردند، تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به رویت هلال ماه و اعلام عید فطر از سوی مراجع مختلف گفت: اعلام رسمی مقام معظم رهبری و مجموعه رسانه های ملی کشور در این رابطه کفایت می کند. مقام معظم رهبری با حساسیت، دقت و توجهی که دارند، شاید یکصد تیم استهلال با چشم مسلح و غیر مسلح شامل فقیه، روحانی، منجم و فیزیکدان در حال بررسی اعلام وضعیت بودند و عید را تشخیص دادند و اعلام کردند، لذا اگر کسی مرجع تقلیدش امروز را عید اعلام نکرده او می تواند از طریق اعلام مقام معظم رهبری و رسانه های رسمی جمهوری اسلامی امروز را عید قرار بدهد و اجباری برای تقلید از مرجعش در این مسئله نیست.

شمس الدین افزود: گاهی این مسائل به ظاهر ساده می آید، اما عده ای چند سالی است که در کشور ما در حال گسترش این تفکر هستند و این می تواند موجب تشتت جامعه شود. روز عید روز شکوه و عظمت انسان‌های مومن و جامعه اسلامی است باید وحدت جامعه را حفظ کنیم.

وی وحدت در جامعه اسلامی را یک اصل بسیار مهم دانست که باید در همه امور این وحدت وجود داشته باشد و خاطر نشان کرد: تفرقه ها و تشتت ها هم از روی جهل، نا آگاهی و کم اطلاعی و هم موجب آسیب و خسارت برای جامعه سلامی و امت اسلامی است.

امام جمعه انزلی تاکید کرد: چه در مسائلی مانند عید فطر و چه در رابطه با مسائل سیاسی و مسائل بین المللی امروز به واسطه تشتتی که حاکمان اسلامی و حکومت‌های به ظاهر اسلامی وجود دارد ما شاهد ظلم‌ها و جنایت‌ها در دنیا علیه مردم مظلوم فلسطین، افغانستان، یمن و کشورهای دیگر اسلامی هستیم. این تفرقه و تشتت امت اسلام و حکومت های اسلامی را رژیم غاصب صیهونیستی و اربابان آمریکایی و اروپایی شان و حکومتهای مرتجع خصوصا خلیج فارس بر سر مردم مسلمان در نقاط مختلف وارد می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه