جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

دستگیری ۶۹ هنجارشکن و اعمال قانون ۲۱۱ خودرو مخل آرامش مردم در گیلان

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از تشدید اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خودروها و افراد هنجارشکن در تفرجگاه‌ها و پارک‌های گیلان خبر داد و گفت: در این طرح دو روزه، ۶۹ هنجارشکن دستگیر و ۲۱۱ خودرو مخل آرامش مردم توسط پلیس اعمال قانون شدند.

دستگیری ۶۹ هنجارشکن و اعمال قانون ۲۱۱ خودرو مخل آرامش مردم در گیلان

به گزارش ۸دی،سرهنگ “حسین حسن‌پور” با بیان اینکه فلسفه ایجاد پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در سطح شهر، مکانی برای استفاده افراد از فضایی سالم و با نشاط برای گذراندن اوقات فراغت است اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر برهم زدن نظم و امنیت توسط عده‌ای از جوانان که در تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح استان اقدام به برهم زدن آسایش عمومی می‌کردند، طرح تشدید برخورد با افراد مخل امنیت شهروندان در امکان عمومی و خودروهای هنجارشکن در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
وی هدف از اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را سالمسازی امکان عمومی به منظور ترغیب خانواده‌ها برای حضور در این اماکن، پیشگیری از تبدیل پارک‌ها به پاتوق بزهکاران و جمع‌آوری و مقابله با اراذل و اوباش قلمداد کرد و ایجاد فضایی ناامن برای فروشندگان و توزیع‌کنندگان موادمخدر و اقلام غیرفرهنگی و برخورد با رفتارهای مغایر با هنجارهای اجتماعی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: در این طرح که به مدت ۲ روز در پارک‌ها و تفرجگاه‌های گیلان اجرا شد، ۶۹ هنجارشکن توسط پلیس دستگیر شدند.
این مقام انتظامی انجام حرکات نمایشی، تردد مکرر و ایجاد صداهای ناهنجار را از مصادیق تضییع حقوق شهروندی عنوان کرد و از ارسال ۱۹۸ پیامک هشداری برای مالکان خودروهای هنجارشکن و اعمال قانون ۲۱۱ دستگاه خودرو مخل آرامش و آسایش مردم توسط پلیس خبر داد و افزود: ۸ دستگاه خودرو نیز به علت سلب آسایش شهروندان توقیف شد.
سرهنگ حسن‌پور در ادامه با تاکید بر به اینکه قمار یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود گفت: در این طرح با اقدامات فنی و نامحسوس، ۲ هزار برگه توتو (پیش بینی نتیجه فوتبال) و ۲ دست آلات قمار کشف شد.
وی در پایان با اعلام اینکه طرح برخورد با افراد و خودروهای هنجارشکن به صورت مستمر در دستور کار پلیس استان قرار دارد اذعان داشت: کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مستلزم مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه با پلیس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه