راه‌اندازی کاروان‌های شادی توسط طرفداران کاندیداها در ایام انتخاباتی ممنوع است

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از آمادگی نیروی انتظامی استان برای برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خرداد خبر داد و گفت:‌ راه‌اندازی کاروان‌های شادی توسط هواداران کاندیداها در ایام انتخاباتی ممنوع است.

راه‌اندازی کاروان‌های شادی توسط طرفداران کاندیداها در ایام انتخاباتی ممنوع است

به گزارش ۸دی، حسین حسن‌پور شامگاه یکشنبه (۲۳ خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تمهیداتی که نیروی انتظامی در روز ۲۸ خرداد و در راستای برگزاری انتخابات اندیشیده است را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه انتخابات بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور محسوب می‌شود و مقام معظم رهبری از آن به نام حماسه بزرگ سیاسی نام برده است عنوان کرد:‌ تامین امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی است و با توجه به اهمیت موضوع از مدت‌ها قبل جلسات و تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده‌ایم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از برگزاری جلسات متعددی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای بیرون و درون‌سازمانی جهت برقراری امنیت بیشتر انتخابات خبر داد و تصریح کرد: تبادل نظرات لازم در این مورد انجام شده است و طبق آخرین آمار اخذ شده در گیلان تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو اعم از نیروی انتظامی، بسیج و سپاه قدس امنیت انتخابات را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات کاملا آمادگی دارد اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمهیدات ویژه امنیتی، انتظامی و لوجستیکی جهت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد انجام شده است و در همین راستا تعامل بسیار خوبی هم با دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان به وجود آمده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان رصد فضای مجازی را هم از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در روز انتخابات اعلام کرد و یادآور شد: با هرگونه تحرکات سوء امنیتی در فضای مجازی یا غیر آن برابر قانون برخورد می‌شود از طرفی در همین‌جا باید از همکاریی‌های خوب مردم گیلان با نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کنم.

حسن‌پور نکاتی که در انتخابات ۲۸ خرداد باید مدنظر قرار گیرد را برشمرد و اذعان کرد:‌ مردم می‌توانند هرگونه تخلفات انتخاباتی را به عوامل انتظامی و یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند و ضمن حفظ آرامش با عوامل نیروی انتظامی هنگام حضور در پای صندوق‌های شعب اخذ رأی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مواردی مانند پایکوبی و راه‌اندازی کاروان‌های شادی توسط هواداران کاندیداها در ایام انتخاباتی ممنوع است اضافه کرد: با توجه به اینکه از ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات هرگونه تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها برابر قانون ممنوع است بنابراین از فعالیت‌های اینچنینی جلوگیری می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان اهمیت فراهم آوردن زمینه مشارکت حداکثری را نیز متذکر شد و گفت: به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها در سطح استان توصیه می‌شود که در زمان انجام تبلیغات موجبات کندی تردد و ایجاد ترافیک به ویژه در خیابان‌ها و معابر اصلی را فراهم نکنند زیرا این کار باعث نارضایتی مردم و شهروندان می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه همه دست اندرکاران برای برقراری امنیت انتخابات تلاش می‌کنند خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد یک انتخابات سالم و در یک فضای امن برای همه مردم در استان گیلان باشیم و این بدون شک با همکاری آحاد مردم و دستگاه‌ها و اقوام مختلف محقق می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه