با حضور روزه داران گیلانی انجام شد؛

دستهای دعا رو به آسمان برای گرفتن بهترین تقدیرها در آخرین شب قدر

مومنان روزه دار و عزادار گیلانی در آخرین شب از شب های قدر با حضور در مساجد و مصلاها و تکایا دست های دعا و نیایش را برای رقم خوردن بهترین تقدیرها را به آسمان بلند کردند.

دستهای دعا رو به آسمان برای گرفتن بهترین تقدیرها در آخرین شب قدر

به گزارش ۸دی،کاروان رمضان به شب بیست و سوم خود رسیده است؛ شبی که از آن به عنوان «قدر» یاد می‌شود و به گواه روایات ائمه معصومین (ع)، سرنوشت یک ساله انسان به امضای امام عصر (عج) می‌رسد و مردم مؤمن و روزه دار ایران همانند سال‌های گذشته این شب عظیم الشان را با راز و نیاز و طلب استغفار از خداوند متعال به صبح می‌رسانند.

مردم دیار میرزا نیز امشب همانند سایر هموطنان با چشمانی اشکبار و امیدوار به رحمت بی انتهای خداوند در مساجد، مصلی‌ها به راز و نیاز مشغول شدند تا برای خود و دیگران طلب خیر و مغفرت کنند.

ویروس منحوس کرونا نتوانست ذره‌ای از اخلاص و ایمان مردم ما کم کند و آنها طبق توصیه مسئولان بخش بهداشت و درمان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیالی قدر را به بهترین نحو برگزار کردند و پیر و جوان در کنار یکدیگر برای ریشه کنی این بیماری که زندگی مردم و پزشکان و پرستاران را مختل کرده است، دعا کردند و از خداوند مدد خواستند.

مردم در آخرین شب از لیالی عظیم قدر، خداوند را به بهترین و برترین نام‌هایش می‌خوانند تا این اشک‌ها و درخواست‌ها پناهی برای دنیا و آخرت آنها باشد و درهای بلا را به روی آنها ببندد و راه سعادت دنیوی و اخروی را به روی همگان بگشاید و یقیناً خداوند کفایت کننده بندگان و توکل کنندگان به خود است و مسیر الهی ماحصلی جز سعادت و عاقبت به خیری ندارد.

مردم ولایتمدار گیلان در جای جای این استان شهید پرور به استغاثه و دعا و راز و نیاز مشغول هستند؛ برخی در مساجد برخی مصلی‌ها و عده‌ای نیز در کنار قبور مطهر شهدا به برگزاری مراسم لیالی قدر مشغول هستند و در کنار دعا برای ظهور منجی عالم بشریت و حوائج شخصی، از خداوند پایان کرونا و از سر گرفته شدن زندگی معمولی و رفع گرفتاری‌های یکدیگر را درخواست و استغاثه می‌کنند.

مردم رشت نیز امشب در مصلی امام خمینی (ره) و در کنار نماینده ولی‌فقیه در گیلان به جوشن خوانی و راز و نیاز مشغول هستند و امید است که باری‌تعالی به حرمت استغاثه‌های مخلصانه و چشمان اشکبار روزه داران حوائج مادی و معنوی ملت مؤمن و شهید پرور ایران را مستجاب کرده و نظر عافیت به آنها بیفکند.

وضعیت امروز دنیا نتیجه اعمال خود ماست

مادری که با فرزند خردسالش در مراسم احیای امشب در مصلای امام خمینی (ره) شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه شب‌های قدر، اظهار کرد: امشب تقدیر یک ساله انسان‌ها رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد هستیم که دنیا دیگر زیبایی قبل را ندارد و این زشتی برگرفته از اعمال و رفتار خود ما انسان‌ها است، گفت: در یک سال گذشته با شیوع کرونا شاید متوجه شده باشیم که قدرت تنها متعلق به خداوند متعال است.

این مادر با اشاره به اینکه امشب فرصت مناسبی است تا همه با هم و در کنار هم با وجود فاصله‌های اجتماعی و دوری دست‌ها دعا کنیم تا خداوند هر چه زودتر این بیماری را از سر همه مردم دنیا به ویژه ایران اسلامی ریشه کند، افزود: امشب شب آمرزش گناهان و استجابت دعاها است باید از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امشب قلب ماه مبارک رمضان است، گفت: پس باید برای هم دعای خیر کنیم.

نذر خون در شب‌های احیا

سری به یکی از پایگاه‌های انتقال خون رشت زدیم امشب از آن شب‌هایی بود که قبل از شیوع کرونا همیشه شاهد حضور پرشور روزه داران برای اهدای خون در قالب طرح نذر خون بودیم هر چند که کرونا سبب شده تا میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کمتر شود اما هنوز هستند افرادی که خود را موظف می‌دانند که در این شب‌ها برای کمک به بیماران نیازمندان خون را اهدا کند.

امیر یکی از جوانان رشتی است که امشب برای اهدای خون خود به این پایگاه مراجعه کرده بود. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اهدای خون یک وظیفه انسانی است، اظهار کرد: من همیشه در ایام محرم و یا شب‌های قدر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سر می زنم.

وی با بیان اینکه سال‌های پیش برای حل شدن مشکلم نذر اهدای خون کردم، گفت: از آن سال به بعد همیشه در این ایام خون خودم را اهدا می‌کنم تا شاید جان یک نفر را نجات دهد.

امیر با اشاره به اینکه شب قدر بهترین فرصت برای طلب آمرزش و بخشش از گناهان به درگاه الهی است، افزود: باید در حق هم دعا کنیم. در این شب‌ها باید از خداوند بخواهیم که حال خوب را نصیب همه بندگانش کند و شر این ویروس منحوس را هر چه زودتر با قدرت الهی خود از سر مردم دنیا کم کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه