نشستی برای بررسی مشکلات چایکاران

مجمع نمایندگان گیلان با مسئولان سازمان چای کشور و اتحادیه چایکاران در نشستی مشکلات و معضلات صنعت چای را بررسی و راهکار‌های برای حل این مشکلات بررسی کردند.

نشستی برای بررسی مشکلات چایکاران
به گزارش ۸دی،طرح توسعه صنعت چای، بدهی بانکی کارخانجات، ورود چای به بورس، تقویت صندوق چای و اعطای وام‌های کم بهره به چایکاران و کارخانه داران دستور کار نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با مسئولان سازمان چای کشور و اتحادیه چایکاران بود.
رییس مجمع نمایندگان گیلان در این نشست با بیان اینکه شهرستان لاهیجان پایتخت چای ایران است و چای نه تنها در این شهرستان ارزش اقتصادی دارد بلکه ارزش فرهنگی هم دارد افزود: باید بتوانیم از تمام توان خود برای کمک به توسعه صنعت چای در لاهیجان و همه شهرستان‌های چای خیز استان استفاده کنیم.
رسول فرخی با اشاره به پیشنهاد ورود برگ سبز چای به بورس گفت: جلسات هماهنگی در این خصوص با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده که در صورت تحقق این موضوع زمینه تشویق چایکاران به اصلاح کاشت، داشت و برداشت باغات چای ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۴ هزار خانوار گیلانی از طریق کشت چای زندگی خود را تأمین می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر این حوزه را رونق دهیم فرزندان بیکار در حوزه چایکاری نخواهیم داشت.
رییس سازمان چای کشور هم در این نشست با اشاره به افزایش ۵ درصدی تولید چای در سال گذشته، گفت: با اقدامات حمایتی، امسال کشاورزان بیشتری به باغ‌های چای ورود کرده‌اند و باغ‌های بیشتری احیا شدند که پیش بینی می‌شود امسال هم شاهد افزایش تولید و برداشت برگ سبز چای باشیم.
حبیب جهانساز افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های گیلان برداشت شود که از آن حدود ۳۲ هزار تن چای خشک استحصال شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم رفع مشکلات و موانع پیشروی صنعت چای تاکید کرد.
در ادامه این جلسه نیز اعضای اتحادیه چایکاران مشکلات خود را در دریافت تسهیلات و همچنین تولید و عرضه چای بیان کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه