رئیس دانشگاه علوم پزشکی: تامین دستگاه ام‌ارآی مراکز درمانی گیلان در دستور کار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان تامین و استقرار دستگاه‌های ام‌ارآی در بیمارستان‌های شرق استان، رشت و تالش با همکاری و پیگیری نمایندگان مجلس را از برنامه‌های راهبردی دانشگاه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: تامین دستگاه ام‌ارآی مراکز درمانی گیلان در دستور کار است

به گزارش ۸دی،ارسلان سالاری شامگاه دوشنبه در نشستی با مسئولان تالش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیمارستان قدیم تالش می‌تواند به مرکز شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و دیالیز تبدیل شود و این موضوع باید توسط مسئولان تالش مورد ارزیابی و پیگیری قرار گیرد و دسترسی شهروندان به خدمات سراپایی در مرکز شهر تسهیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، هدف از حضور مسئولان تالش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را قدردانی از این دستگاه خدمات رسان اعلام کرد و گفت: خدمات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجب بالندگی حوزه سلامت شهرستان تالش شده است.

حسن محمدیاری دستگاه ام ار آی بیمارستان شهرستان ماسال و افزایش دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌های غرب گیلان را از نیازهای بخش درمان اعلام و ابراز امیدواری کرد مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه اولویت، پرداختن به بهداشت و درمان مردم است و خوشبختانه کادر سلامت استان در این جهت خوب حرکت می‌کند و اقدامات قابل‌ توجهی جهت تجهیز بخش‌های بهداشت و درمان تالش انجام‌ شده و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان تالش تأکید کرد و گفت: تا نیروی انسانی کافی نباشد، امور پیش نخواهند رفت و باید افرادی به‌ کارگیری شوند تا به مردم بیشتر خدمت‌ کنند.

فرماندار تالش نیز در این جلسه ساخته نشدن مسیر دسترسی مناسب برای ورود به بیمارستان از جاده اصلی و فعالیت محدود داروخانه این مرکز درمانی را از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کرد.

محمد حسین شاهکویی گفت: زیرساخت‌ها و تجهیزات بیمارستان، نیازمند نگهداری ویژه است تا مستهلک نشود و با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری تالش، امکانات حوزه بهداشت و درمان ناکافی است.

وی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت تامین و استقرار دستگاه‌ های پیشرفته درمانی و تشخیصی نظیر سی تی اسکن و ام ار آی در بیمارستان تالش قدردانی کرد و گفت: احداث مرکز قلب بیمارستان آغاز شده و امیدواریم طبق تعهد پیمانکار، طی ۱۲ ماه به بهره‌برداری برسد.

تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه