رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با ۸دی:

سواد رسانه لازمه کار در فضای مجازی است / تلاش دشمن در شیوع بحران بی‌هویتی 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: مهمترین هدف دشمن ایجاد بحران هویتی در هر حوزه‌ای است لذا رسانه‌ها باید انواع فتنه‌ها را جهت رشد فکری، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه خنثی‌سازی کنند.

سواد رسانه لازمه کار در فضای مجازی است / تلاش دشمن در شیوع بحران بی‌هویتی 

“حجت‌الاسلام سعید مهدوی”، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با حضور در تحریریه پایگاه خبری هشت دی با بیان اینکه رسانه ها از مهمترین نقش‌آفرینان عرصه جنگ نرم در فضای‌ مجازی هستند اظهار کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی و انتشار اخبار دروغ موجب آشوب در افکار عمومی می‌شود و زمینه را برای فتنه‌گری آماده می‌سازد. این فتنه‌سازی قبل از بروز در زمینه اجتماعی، در فضای اذهان عمومی شکل می‌گیرد بدین جهت انجام اقدامات خبری و تحلیلی رسانه‌ها جهت خنثی‌سازی انواع فتنه‌ها، رشد فکری، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه امری بسیار واجب است.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن با ارائه اخبار نادرست و آلوده کردن اذهان عمومی درصدد تضعیف ملت است، گفت: بخش عظیمی از مسئولیت مبارزه با این ویروس‌ به عهده رسانه های ارزشی و انقلابی همچون پایگاه خبری تحلیلی هشت دی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اهمیت سواد رسانه، تصریح کرد: متاسفانه برخی از رسانه ها جهت جذب مخاطب، به بعضی از بایسته‌های خبری توجهی ندارند و در مسیر سواد رسانه‌ای حرکت نمی‌کنند اما رسانه های متعهد، اذهان و قلوب مردم را که امانتی است در دست آنها مراقبت نموده و به آن خیانت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی” به بیان اقدامات اساسی این سازمان با توجه به شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: سازمان در برهه‌ای می‌بایست تعارض بین سلامت و عبادت را در مراکز تصمیم‌گیر به توازن تبدیل می‌نمود که الحمدلله توانست با رعایت موارد بهداشتی، مساجد و محافل مذهبی را به روی مردم در ایام محرم و صفر و شبهای قدر سال گذشته گشوده نگه دارد. این از مهمترین راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی بود و خوشبختانه محل تجمع متدینین و رعایت آنها در موازین بهداشتی نشان‌دهنده این بود که مجموعه‌های مذهبی از موفق‌ترین‌ها در رعایت پروتکل‌ها هستند و ظرفیت‌های مهم کمک‌کننده به بهداشت در محافل مذهبی شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات گیلان با اشاره به اینکه دعا بر روح و روان آحاد مردم اثرگذار است و ضریب ایمنی جسم افراد را در مقابل بلایای جسمی و روحی افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: روحیه تعهد جمعی و تعاون که در چنین محافلی وجود دارد موجب شد تا گیلانی‌ها در بحث نهضت مواسات، تعاون، کمک به نظام بهداشت نقش‌آفرینی به سزایی داشته باشند.

وی در رابطه با بخش عملیاتی سازمان تبلیغات به انجام مراسمات مذهبی در مساجد و محافل، جزءخوانی قرآن، نهضت مواسات به شکل مردمی اشاره و یادآوری کرد: سازمان تبلیغات در راهبردها نقش هدایت، حمایت، نظارت و نقش جهت دهنده به نهادهای مردمی مؤثر در روستاها و شهرها را بر عهده دارد. با توجه به فرمایشات “مقام معظم رهبری” به امر تواصی و امیدآفرینی، سازمان تبلیغات در رابطه با زنجیره تواصی بین مؤمنین و متدینین برنامه‌ای را با استفاده از ظرفیت ماه مبارک درنظر گرفته و جشنواره‌ مردمی در بستر روبیکا و اینستاگرام برپا کرده تا علیه سیاست کلان دشمن موجب تولید مطالب امیدآفرین در کشور شود.

مهم ترین هدف دشمن بحران هویتی در هر حوزه‌ای است

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف دشمن گرفتن هویت از افراد جامعه خصوصا جوانان، شیوع ویروس بی‌هویتی و ایجاد بحران هویتی در هر حوزه‌ای است، تصریح کرد: یکی از موارد بحران هویتی، نوع دریافت مدارک تحصیلی است متاسفانه این مورد به گونه‌ای پیش رفته که هویت تحصیل علم از بین رفته و تحصیل مدرک اهمیت پیدا کرده و بدین ترتیب اشتغال، ازدواج، دین، جنسیت و..‌‌. دچار بحران هویت می‌شود لذا می‌بایست به عنوان یک امر جدی همچون فوتی‌های کرونا که حساسیت ملی را برمی‌انگیزد و همه ی توان کشور پای کار می‌آیند در اینجا هم می‌بایست قربانی‌های ویروس بی‌هویتی رصد شوند و به صورت غیرمستقیم آحاد ملت را نسبت به این ویروس حساس کنند که متاسفانه اکنون این حساسیت وجود ندارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در جامعه کنونی ما یکی از اهدافی که دشمن به ثمر رسانده؛ کاهش موالید و پیرشدن جمعیت در کشور است و استان گیلان یکی از پیرترین استان ها به جهت نرخ رشد جمعیت است، متاسفانه دیده می‌شود که دختر جوان به مقام مادری رسیده اما حاضر به مادر شدن نیست و کار دشمن به حدی اثرگذار بوده که نگهداری از سگ و گربه برای او به یک ارزش تبدیل شده است.

مدیریت کدخداباور هویت سوز است

مهدوی افزود: از آنجا که کم‌رنگ شدن هویت و بحران بی‌هویتی صدمات جبران‌ناپذیری در ابتدا به حوزه فرهنگی می‌زند و به تبع آن در حوزه‌‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی معضلاتی را ایجاد می‌کند، اگر با عزم ملی حساس‌سازی مذکور و رصد روزانه انجام نشود در هر نوع سیاستگذاری دچار یک نوع حرکت مقطعی و انفعالی خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: باید این را مدنظر داشته باشیم که مدیریت کدخداباور هیچ زمانی راهی را پیش نبرده بلکه همیشه هویت‌سوز بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه