امین میرزایی‌نیا

چرا رئیسی؟

به اذعان بسیاری از خواص و صاحب نظران با اینکه برخی افراد از هر دو جناح سیاسی مرسوم و معمول در کشور علنی و غیرعلنی آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام و ابراز داشته‌اند اما هنوز آن شور و تحرّک انتخاباتی در متن جامعه ایجاد نشده است، در این بین اما همگان منتظر یک اتفاق بوده و معتقدند آن اتفاق می‌تواند فضای پویایی را در سپهر سیاسی کشور رقم زده و شور و هیجان را جهت مشارکت در انتخابات پیش رو به جامعه تزریق نماید و آن اتفاق ورود “آیت الله سیدابراهیم رئیسی” به کارزار انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است.

چرا رئیسی؟

۸دی: اینک که کمتر از دوماه به روز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و کمتر از سه هفته به آغاز ثبت‌نام کاندیداها زمان باقی مانده، بسیاری از تحلیلگران و کنشگران سیاسی در حال ارزیابی فضای انتخاباتی در کشور هستند، به اذعان بسیاری از خواص و صاحب نظران با اینکه برخی افراد از هر دو جناح سیاسی مرسوم و معمول در کشور علنی و غیرعلنی آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام و ابراز داشته‌اند اما هنوز آن شور و تحرّک انتخاباتی در متن جامعه ایجاد نشده است، در این بین اما همگان منتظر یک اتفاق بوده و معتقدند آن اتفاق می‌تواند فضای پویایی را در سپهر سیاسی کشور رقم زده و شور و هیجان را جهت مشارکت در انتخابات پیش رو به جامعه تزریق نماید و آن اتفاق ورود “آیت الله سیدابراهیم رئیسی” به کارزار انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است.

چرا مشتاق حضور “رئیسی” هستند؟!

پاسخ را می‌توان در عملکرد و شناسنامه سیاسی و اجرایی وی جُست. علی الخصوص حضور وی به عنوان رئیس قوه قضاییه در دو سال اخیر.

“رئیسی” از بدو شروع به کار در دستگاه قضاء آستین همّت را برای مبارزه با فساد بالا زده و در این مسیر بدون در نظر گرفتن تعارفات و ملاحظات سیاسی و غیرسیاسی با تمام قدرت و توان در مقابل زیاده خواهی‌ها و ویژه خواری‌ها ایستادگی نموده و به نوعی تبدیل به نماد و سمبل مبارزه با فساد گردیده است. در کنار این پاکسازی که اتفاقاً سیستم قضایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده، ایشان در همین مدت کوتاه با صدور بخشنامه ها و دستورالعمل‌هایی امورات حقوقی و قضایی مردم را تسهیل نموده و سیستم عدلیه کشور را به نهادی پیشرو و پاسخگو در خدمت به ملت تبدیل کرده است. ارتباط بی‌واسطه با مردم و حضور در نقاط مختلف کشور در راستای حل مشکلات مردم، کارگران، کارفرمایان، تولیدکنندگان و صنعت گران و همچنین پیگیری در جهت بازگشایی بنگاه های اقتصادی تعطیل شده و آسیب دیده و رفع موانع تولید از وی چهره ای اجرایی، جهادی و دلسوز پدید آورده است.

با توجه به اینکه “آیت الله رئیسی” در صورت حضور و پیروزی و تشکیل دولت اگر مأموریت و وظیفه وی سخت تر و حساس‌تر از مسیری که در قوه قضاییه پیموده است نباشد کمتر نیست، اما فارغ از فضای احساسی به استناد کارنامه و عملکرد موجود یحتمل “رئیسی” می‌تواند و ثابت کرده است که می‌تواند. شرایط “سید ابراهیم رئیسی” در این دوره بسیار متفاوت‌تر از چهارسال پیش است، در آن زمان مردم یا او را بدین شکل نمی‌شناختند و یا تصوری واضح از صلابت و سلامت و مدیریت وی در ذهن نداشتند و همین امر باعث اشتیاق همگان برای سکانداری وی در رأس قوه مجریه گردیده است. همه این موارد و بسیاری از دلایل دیگر باعث شده تا قریب به اتفاق کاندیداها، چهره های شاخص و مؤثر و جریان های سیاسی ضمن دعوت از وی برای حضور در این عرصه، حمایت همه جانبه خود را در صورت حضورش بعنوان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام و به نوعی وی را عامل وحدت و اجماع حداکثری معرفی نمایند.

با توجه به اشتیاق، آمادگی و پذیرش جامعه باید منتظر ماند و دید تصمیم نهایی “آیت الله سید ابراهیم رئیسی” در ورود به این عرصه و ان‌شاءالله تشکیل دولت انقلابی و جهادی چه خواهد بود… .

 

یادداشت از “امین میرزایی‌نیا”، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه