فرماندار رشت؛ برخورد قانونی با تغییر کاربری در روستا / دهیاران پاسخگو باشند

فتح اللهی با تاکید بر اینکه انگیزه فعالیت کشاورزی بیش ازپیش در گیلان فراهم شود گفت: باهر گونه تغییر کاربری در روستا، با دهیاران و بخشداران برخورد جدی و قانونی انجام می شود.

فرماندار رشت؛ برخورد قانونی با تغییر کاربری در روستا / دهیاران پاسخگو باشند

به گزارش ۸دی،علی فتح اللهی امروز( دوشنبه، ۳۰ فروردین ) در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز شهرستان اظهارکرد: استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد برای فعالیت های کشاورزی است.

فرماندار رشت با بیان اینکه گیلان دارای خاک حاصلخیزی است، گفت: با توسعه کشاورزی زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.وی اذعان کرد: در هرکجای دنیا هیچ سفره ای بدون ماحصل زحمات کشاورزان نیست.نماینده عالی دولت در مرکز گیلان به هزینه های بالای کاشت و داشت محصولات کشاورزی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت های تولیدات کشاورزی، کشاورزان رغبت به فعالیت در زمین های زراعی ندارند.فتح اللهی ادامه داد: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و قانونی بایستی از فروش زمین های کشاورزی با ایجاد انگیزه در تولید کنندگان جلوگیری کرد.فرماندار رشت افزود: به دلیل تحصیلات بالا، جوانان روستایی در روستا اقامت نداشته و بدین سبب شاهد کاهش تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: نسل فعال کشاورزی در حال افول است و افت محسوسی در آینده در این حوزه در کشور شاهد خواهیم بود‌.‌فتح اللهی با تاکید بر اینکه آسیب های جدی کشاورزی شناسایی و برطرف شود گفت: به دلیل فاصله زمانی کوتاه گیلان با پایتخت شاهد حضور خریداران از استان دیگر در گیلان هستیم.
فرماندار در ادامه با اشاره به مشکلات تغییر کاربری با تاکید بر اینکه به راحتی از کنار این مسئله عبور نکنید افزود: دلایل ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی و با بررسی های کارشناسی برنامه اساسی تدوین و اجرایی شود.
وی اضافه کرد: همه مسئولان ذی ربط بایستی پاسخگوی مردم در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب آن بعد از هزینه های هنگفت باشند.فرماندار رشت به بلاتکلیفی زمین های منطقه آزاد پرداخت و اظهار داشت: چرا پروانه ساخت برای ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری صادر می شود و بعد از هزینه و ساخت آن، حکم تخریبش صادر می شود.وی با تاکید بر اینکه جذب همه جوانان تحصیل کرده و جویای کار در ادارات وجود ندارد تصریح کرد: در این راستا بایستی نگاه اساسی به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شود و بستر مناسب با ایجاد انگیزه و حمایت از تولید و کشاورزان فراهم شود.فتح اللهی با بیان اینکه در حل مشکلات کشاورزان و تغییر کاربری ها جزیره ای عمل نکنیم گفت: درتغییر کاربری ها دهیاران و بخشداران بایستی پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه وسعت روستا بسیار کوچک است و هیچ بهانه ای در این راستا مورد قبول نیست خاطرنشان ساخت: با کوتاهی در این حوزه برخورد جدی و قانونی خواهد شد.‌

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه