معاون بازرسی و نظارت صمت گیلان:

۳۲۰ تن مرغ در گیلان توزیع شد

نقدی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان بازرسی از اصناف و مراکز عرضه کالاهای اساسی به شکل مستمر انجام می‌شود گفت: روز گذشته(۲۷ فروردین) ۳۲۰ تن مرغ با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در گیلان توزیع شد.

۳۲۰ تن مرغ در گیلان توزیع شد

به گزارش ۸دی،مهدی نقدی امروز (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران اهتمام سازمان صمت برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مشکلاتی که در بحث کمبود برخی اقلام خوراکی نظیر مرغ، روغن و گرانی بعضی از کالاها و خدمات در سطح استان گیلان وجود دارد، حدود یک سالی است که در کل کشور حادث شده و موضوعی کاملا  سراسری است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا بازرسی اصناف در بحث گرانی کالاها و یا کمبود برخی اقلام پاسخگو است تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در حال حاضر در وضعیت کرونایی قرار داریم عمده بازرسی‌های سازمان صمت، اداره تعزیرات و بازرسی اصناف روی کالاهای اساسی گروه یک متمرکز است.

وی بازرسی از نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ را از جمله مراکزی که در لیست بازرسی‌های مداوم قرار دارند اعلام کرد و بیان داشت: این بازرسی‌ها که به شکل مشترک در گیلان انجام می‌شود به صورت صبح و عصر است و بازرسان بر نحوه توزیع کالاهای اساسی بین مردم اعمال نظارت می‌کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور حواله توزیع روغن به مقدار هزار تن به دو شرکت استان خبر داد و ابراز داشت: این موضوع به اتحادیه خواربارفروشان و ادارات صمت شهرستان‌های استان گیلان هم اعلام شده تا نسبت به دریافت سهمیه روغن مناطق خود اقدام کنند.

نقدی با بیان اینکه مردم و مصرف‌کنندگان باید از خرید روغن بیش از نیاز خودداری کنند اضافه کرد: مردم نگرانند که اگر کالایی را امروز خریداری نکنند فردا حتما گران می‌‌شود از سویی در بحث روغن در چند ماه گذشته ما شاهد افزایش قیمت نبودیم و در این مورد تمهیدات خوبی اندیشیده شد.

وی از صدور حواله توزیع شکر بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های بزرگ گیلان و در اتحادیه‌های خواربار فروشان استان نیز سخن گفت و یادآور شد: روز گذشته معادل ۳۲۰ تن مرغ در گیلان با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی توزیع شد در حالی‌که این نرخ در استان‌های همجوار رعایت نمی‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه قوانین نظام صنفی و برخورد با متخلفان قدیمی شده و نیاز به بازنگری دارد خاطرنشان کرد: مبالغ جرایمی که برای اخلال در نظام توزیع و فروش کالاها و خدمات در نظر گرفته شده نیز بازدارندگی لازم را ندارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه