امام جمعه کیاشهر در گفتگو با ۸دی:

تأثیر ماه رمضان در تقویت اراده/ روزه؛ عملی عبادی که  اراده را قوی و ایمان را استوار می کند

امام جمعه کیاشهر گفت: انسان در پرتو این عبادت بزرگ یعنی روزه می تواند اراده بسیار قوی و ایمانی استوار داشته باشد و با حاکمیت عقل بر هوس و بر مسائل نفسانی فائق شود.

تأثیر ماه رمضان در تقویت اراده/ روزه؛ عملی عبادی که  اراده را قوی و ایمان را استوار می کند

حجت الاسلام نصرت امیدی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان ویژگی های ممتاز ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ماه های سال، اظهار کرد: بهترین ویژگی ماه مبارک رمضان خودسازی است و ماه رمضان به واسطه روزه آثار خود را برای انسان بر جا می گذارد.

وی افزود: دستورات الهی که بر اساس حکمت و مصالح انسان ها است، خداوند متعال در سوره اسراء‌ در آیه ۳۹ به این مبحث اشاره می کند.

امام جمعه کیاشهر مهمترین آثار روزه را مبحث عبادی عنوان کرد و افزود: در مبحث عبادی ۲ مسئله “بزرگ شمردن خدا” و “شکر الهی” وجود دارد البته این ماه بواسطه روزه در بعد روحی، روانی و تقویت اراده در انسان مؤثر است.

حجت الاسلام امیدی یکی از مهمترین عوامل موفقیت انسان را داشتن اراده قوی و محکم دانست و گفت: انسانی این توانایی را دارد که در برابر تمایلات نفسانی خود ایستادگی کند و این توانایی را به حکم نیروی دیگری می تواند بدست آورد که از به عنوان اراده تعبیر می کنیم که این اراده هم تحت فرمان عقل عمل می کند. یعنی عقل تشخیص می دهد.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) هر گاه با مشقت هایی روبرو می شد از نماز و روزه کمک می گرفتند همانطوری که در قرآن کریم هم واژه صبر به روزه تعببر شده است.

امام جمعه کیاشهر خاطرنشان کرد: انسان در پرتو این عبادت بزرگ یعنی روزه می تواند اراده بسیار قوی و ایمانی استوار داشته باشد و با حاکمیت عقل بر هوس و بر مسائل نفسانی فائق شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه