مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

گیلان میزبان محفل قرآنی «ربیع القرآن» می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از برگزاری سراسری محفل قرآنی نهاد کتابخانه های عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: استان گیلان ساعت ۱۸ امروز میزبان برگزاری این محفل مجازی قرآنی می شود.

گیلان میزبان محفل قرآنی «ربیع القرآن» می شود

به گزارش ۸دی، پریسا کرمی  از برگزاری سراسری محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع به کار محافل قرآن و عترت در کشور، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم تحت عنوان «ربیع القرآن» با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این محفل معنوی را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده دانست و افزود: این برنامه به همت ادارات ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و با حضور قاریان ممتاز کشور به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم به نشانی «https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/quran» برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، محفل قرآنی «ربیع القرآن» را شامل تلاوت مجلسی قرآن کریم به همراه تفسیر کوتاه و مسابقه چهارگزینه‌ای از تفسیر ارائه شده ویژه خانواده‌های شرکت‌کننده در این برنامه قرآنی دانست و عنوان کرد: علاقمندان تا ۲۴ ساعت پس از پایان برنامه می‌توانند با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۱۸ در این مسابقه شرکت کنند که به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

کرمی ادامه داد: مخاطب این برنامه خانواده‌های ایرانی هستند که می‌توانند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، در ساعات منتهی به وقت اذان مغرب و زمان افطار با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از این برنامه استفاده کنند لذا علاقمندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان همه روزه ساعت ۱۸ از طریق نشانی مذکور در این محفل قرآنی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه «ربیع القرآن» به صورت زنده از صفحه اینستاگرام اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی Instagram.com/tehranplir و فضاهای مجازی استان‌ها پخش خواهد شد، گفت: استان گیلان امروز، ۲۷ فروردین میزبان برگزاری این محفل مجازی قرآنی می شود.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: این ویژه برنامه به میزبانی گیلان با حضور و تلاوت آیاتی چند از کلام اللّه مجید توسط استاد ابرهیم فلاح تبسم چهره، قاری ممتاز بین المللی استان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه