امام جمعه انزلی در گفتگو با ۸دی:

منتظر واقعی موفق‌ترین فرد در خودسازی است/ شخص فاقد بصیرت در برابر امام هم می ایستد

حجت‌الاسلام “سید عبدالجواد شمس‌الدین”، امام‌جمعه شهرستان بندرانزلی گفت: خدمتگزار و اثربخش بودن در رکاب “حضرت ولی‌عصر(عج)” نیازمند خودسازی همه‌جانبه طبق نیاز و خواست ولی‌الهی است.

منتظر واقعی موفق‌ترین فرد در خودسازی است/ شخص فاقد بصیرت در برابر امام هم می ایستد

حجت‌الاسلام “سید عبدالجواد شمس‌الدین”، امام‌جمعه شهرستان بندرانزلی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، ضمن تبریک میلاد “امام زمان(عج)” با بیان اینکه آمادگی برای ظهور یعنی ما باید به‌گونه‌ای خود را بسازیم که خواست ولی‌الهی در آن جهت قرار گرفته است، اظهار کرد: خدمتگزار و اثربخش بودن در رکاب “حضرت ولی‌عصر(عج)” نیازمند خودسازی همه‌جانبه طبق نیاز و خواست ولی‌الهی است.

وی با اشاره به اینکه منتظران واقعی و یاوران حضرت در دوران غیبت و ظهور باید ویژگی‌هایی را همچون معرفت به دین و حجت الهی، محبت بر پایه معرفت، تبعیت، وفاداری و … را دنبال و در خود ایجاد کنند، افزود: علاوه بر ویژگی‌های مذکور آنچه که بسیار مهم می‌باشد، این است که ما در خودسازی به بصیرت در تمام ابعاد نیازمندیم.

شخص فاقد بصیرت مانند دشمن در برابر امام قرار می‌گیرد

امام‌جمعه انزلی با یادآوری اینکه در بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که اصلی‌ترین مشکل در زمان امامت “ائمه اطهار(ع)” بی‌بصیرتی مردم آن زمانه بوده است، تصریح کرد: غصب خلافت و منصب الهی “ائمه معصومین(ع)” توسط کمک‌های افرادی که از بصیرت بی‌بهره بودند، محقق شده است.

“شمس‌الدین” خاطر‌نشان کرد: “امام صادق(ع)” به شخصی فرمودند “اگر تو و امثال تو اطراف بنی‌امیه را نمی‌گرفتید و جزء عمال و سیاهی‌لشکر آنها نمی‌شدید، آنها توانایی غصب اموال و ظلم به ما را نداشتند”، این روایت حاکی از آن است که اگر فردی بهره‌ای از بصیرت نبرده باشد، حتی در زمان امام هم باشد، خواسته یا ناخواسته جزء سیاهی‌لشکر دشمنان امام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه در امت‌های اسلامی، حکام جور توسط افراد بی‌بصیرت، منفعت‌طلب و شهوت‌گرای حاضر در کشورهای اسلامی قادر به سلطه بر آنها شدند که اگر دولت‌های بی‌بصیرت در کشورهای اسلامی زمینه سلطه استکبار را بر خود و مردم فراهم نمی‌کردند، هرگز این حجم از جنایت و غارتگری توسط استکبار جهانی به‌وجود نمی‌آمد، بیان کرد: بی‌بصیرتی برای بشریت مضر است؛ اگر مردم و نخبگان در دوران ظهور بصیرت لازم را نداشته باشند روال کار مانند اکنون می‌شود و منفعت‌طلبان، ظالمین و مستکبرینی که همیشه در مقابل جبهه حق بودند، پیروز خواهند شد.

حجت‌الاسلام “شمس الدین” با اشاره به اینکه باید فرمایش “مقام معظم رهبری” در رابطه با تواصی به حق و تواصی به صبر را نصب‌العین قرار دهیم، تصریح کرد: تنها کسانی می‌توانند در زمان غیبت و ظهور حضرت ادعای ولایتمداری، یاور و ناصر بودن برای امام را داشته باشند که دارای ویژگی‌هایی همچون؛ صبر و بردباری، بصیرت و بیداری و آگاه به مواضع حق باشند، اما اگر انسان در این بخش‌ها کوتاهی کند و نتواند این ویژگی‌ها را در خود و جامعه ایجاد کند، قطعا از یاری امام بازخواهد ماند.

نقش مهدویت در اشاعه فرهنگ ناب “محمدی(ص)”

امام جمعه انزلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهدویت و کامل شدن دین از حیث استقرار اجتماعی که همان حکومت صالحان می‌باشد، تداوم راه “پیغمبر اکرم(ص)” است و ایشان مبعوث شدند تا سبک زندگی اسلامی را در عرصه اجتماع تشکیل دهند که البته به جهت وجود موانع، توطئه‌ها و دشمنی‌های در طول تاریخ، بشر نتوانست از جامعه‌ای که تمام ابعادش اسلامی و برای انسان سعات‌بخش است بهره‌مند شود، گفت: مهدویت، ظهور “حضرت ولیعصر(عج)” و تشکیل حکومت صالحان، نقطه‌ی اوجِ اجرایی‌شدن برنامه‌های دین و دستورات الهی می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما هرچه به سمت مهدویت حرکت می‌کنیم، معرفت و شناخت نسبت به معارف دینی و فرهنگ اسلام ناب باید گسترش یابد، در غیر اینصورت تحقق مهدویت امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا هرچقدر بصیرت و آگاهی که انسانها در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، اقتصادی و… بدست‌ می‌آورند که در برابر انحرافات و ظلم‌ها بایستند افزایش یابد، جامعه دینی‌تر می‌شود؛ آن جامعه‌ای که تمام ابعادش دینی و منطبق بر اسلام ناب باشد، جامعه مهدوی است. گسترش معارف و فرهنگ اسلام ناب با گسترش مهدویت امکان‌پذیر است.

“شمس‌الدین” در پایان افزود: امیدوارم به برکت این ایام، بصیرت به طور کامل در تمام افراد جامعه ما وجود داشته باشد تا آسیب‌هایی که از رهگذر بی‌بصیریتی و سوء تدبیرهایی که توسط ناکارآمدی برخی مسئولین و دستگاه‌ها گریبان‌گیر نظام و انقلاب ما شده با انتخاب صحیح و حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو برطرف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه