وزیر آموزش و پرورش:

ساماندهی و جذب بیش از ۵۵ هزار معلم حق التدریس/ پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان اسفند

وزیر آموزش و پرورش افزود: مجموع مطالبات فرهنگیان در حال حاضر حدود سه هزار میلیارد تومان است که در پی هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار است تا پایان اسفند ماه امسال و پس از حقوق ماهیانه‌ی فرهنگیان، پرداخت شود.

ساماندهی و جذب بیش از ۵۵ هزار معلم حق التدریس/ پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان اسفند

به گزارش ۸دی،محسن حاجی میرزایی در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان در شبکه شاد با قدردانی از کوشش های مدیران در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: حاصل برنامه ریزی های مسئولان توسط مدیران و معلمان به ثمر می نشیند و مدیران حلقه واسط بین خانواده ها و معلمان هستند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوه های آموزش،تصریح کرد: در گذشته که همه شیوه های سازماندهی معلمان  و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری بوده در حال حاضر جای خود را به نظارت از راه دور در شکل غیر حضوری داده که البته دشوار تر است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش بی بدیل مدیران در آموزش های نوین افزود: مهم ترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر ارتقاء کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است و این فرصتی است که ما بتوانیم در شرایط جدید واکنش مناسب در برابر وقایع نوپدید از خود نشان دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کرونا مسئولیت مدیران را در قبال دانش آموزان و خانواده ها تغییر نداد بلکه با توجه به شرایط جدید شیوه های نظام تعلیم و تربیت تغییر کرده است.

حاجی میرزایی بیان کرد: حفظ سرمایه اجتماعی و ارتباط دو سویه با خانواده ها باعث ارتقاء نظام تعلیم و تربیت اجتماعی شده و مدیران در شرایط ویژه کرونایی عَلَم آموزش را با وجود سختی های فراوان همچنان برافراشته نگه داشته اند.

وی وجود سختی ها را معیاری برای سنجش عیار انسان ها دانست و گفت: همه ما در معرض داوری همیشگی جامعه و خانواده ها هستیم و باید کاری کنیم خانواده ها با ایمان به مأموریت های آموزش و پرورش نسبت به آینده فرزندانشان امیدوار شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوه های متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی اظهار داشت: استفاده از بستر شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته های آموزشی و کلاس های حضوری ابزارهایی برای اهداف غایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه افزود: باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد خانواده ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان  آسان شود و دغدغه های آنان بیش از پیش رفع شود.

وی شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و افزود: مدیران از مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیت ها از این شرایط سخت عبور کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مجموع مطالبات فرهنگیان در حال حاضر حدود سه هزار میلیارد تومان است که در پی هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار است تا پایان اسفند ماه امسال و پس از حقوق ماهیانه‌ی فرهنگیان، پرداخت شود.

وی همچنین از ساماندهی و جذب بیش از ۵۵ هزار معلم حق التدریس در سال ۹۹ خبر داد و افزود: این رقم ورودی‌های سال‌های ۹۱، ۹۲ و قبل‌تر از آن را شامل می‌شود و قرار است تا پایان سال آینده، ۳۰ هزار نفر دیگر نیز جذب شوند.

حاجی میرزایی با تشریح نحوه‌ی جذب آن دسته از معلمان حق التدریسی که از طریق شرکت‌ها و پس از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز نموده اند،گفت: این افراد می‌توانند در آزمون‌های دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند و مدت خدمت انان در مدارس به عنوان یک امتیاز به حداکثر سن شرکت در آزمون افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تأکید بر نقش موثر مدیران در نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: مدرسه و مدیران منشأ تحول جامعه هستند و در شرایط وقوع کرونا با اجرای برنامه های مختلف چرخ های نظام تعلیم و تربیت را به حرکت درآوردند.

 محمد رحمتی اظهارداشت: با برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش و حمایت های استاندار توانستیم هم به صورت حضوری و هم در فضای مجازی در روستاها و شهرها با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش در شرایط اضطرار هم متوقف نشده است.

وی تصریح کرد: با بهبود رنگ بندی کرونایی در شهرهای آبی و زرد آموزش را به صورت حضوری در مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش آموز ادامه دادیم و در این راه تا حدامکان کیفیت بخشی آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه