پلیس آمریکا یک شهروند دیگر را با فشار زانو بر گردن به قتل رساند

یک مرد ۳۰ ساله اهل کالیفرنیای شمالی که از اختلالات روانی رنج می‌برده است، چند روز پس از آنکه ماموران پلیس به مدت ۵ دقیقه با زانو بر گردنش فشار وارد کرده‌اند، جان خود را از دست داد.

پلیس آمریکا یک شهروند دیگر را با فشار زانو بر گردن به قتل رساند

به گزارش ۸دی، به نقل از سی‌ان‌ان، وکلا و خانواده آنجلو کویینتو مرد ۳۰ ساله اهل کالیفرنیای شمالی گفتند: آنجلو کویینتو چند روز پس از آنکه ماموران پلیس به مدت ۵ دقیقه با زانو بر گردن وی فشار وارد آوردند، جان باخته است.

بر اساس این گزارش، روش قتل کویینتو دقیقا مشابه روشی است که جورج فلوید توسط یک مامور پلیس سفیدپوست به قتل رسید و موجب آغاز تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در آمریکا و سایر مناطق جهان در مخالفت با رفتارهای تبعیض آمیز و خشن پلیس آمریکا شد.

در شکایت وکیل خانواده کویینتو آمده است که موکلش دچار بیماری روانی از جمله اضطراب، افسردگی و پارانویا بوده است.

جان بوریس وکیل خانوادگی آنها گفته است که ایزابلا کالینز خواهر کویینتو ۲۳ دسامبر با پلیس کالیفرنیا تماس گرفته است زیرا او نگران بوده است که کویینتو ممکن است به مادرش آسیب برساند.

وی افزود: پس از آنکه دو مامور پلیس به خانه آنها رسیدند، هیچ گونه تلاشی برای درک شرایط نکردند و به سرعت کویینتو را از دست مادرش که او را برای آرام کردن از پشت نگه داشته بود، خارج کردند. کویینتو سپس بیهوش شده و او را به یک بیمارستان محلی منتقل کردند. ۳ روز بعد از این حادثه نیز مرگ وی اعلام می شود.

مادر کویینتو بخش هایی از این حادثه را با گوشی تلفن همراه ضبط کرده است. پس از آنکه کویینتو روی زمین می افتد و دیگر تکان نمی خورد، مادرش سئوال می کند: چه اتفاقی افتاده است. ماموران پلیس بدون او را برای بیرون بردن از خانه برمی گردانند و مشخص می شود صورتش خونی شده است.

وکیل خانواده کویینتو گفته است که لباس ۲ مامور پلیس مجهز به دوربین نبوده است. در حالی که حدود ۲ ماه از مرگ کویینتو گذشته است ولی پلیس هنوز هیچ توضیحی در این باره نداده است.

وی افزود: ماموران پلیس در حالی که به کویینتو دستبند زده بودند، همچنان به او حمله می کردند و به روشی غیر قابل توجیه با قراردادن زانو بر روی پشت و گردنش، فشار زیادی را بر او وارد کرده‌اند، این دقیقا همان تکنیک و روش قتل جورج فلوید بوده است. ماموران پلیس به تقاضاهای ملتمسانه کویینتو که می گفت “لطفا من را نکشید” هیچ توجهی نکردند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
از سیستان و بلوچستان چه خبرها؟ خجالت بکشید.
در حاشیه