معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي گیلان خبرداد:

تغییر رمز کارت بانکی یکی از راه‌های در امان بودن از حملات اسکیمینگ

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان یکی از روش‌های در امان ماندن از حملات اسکیمینگ را تغییر دوره‌ای رمز اول کارت بانکی عنوان کرد و از شهروندان خواست، در صورت امکان از در اختیار گذاشتن رمز کارت بانکی خود، نزد فروشندگان خودداری کنند.

تغییر رمز کارت بانکی یکی از راه‌های در امان بودن از حملات اسکیمینگ

به گزارش ۸دی،سرهنگ “حسین حسن‌پور” اظهار داشت: کلاهبردان با نصب قطعه سخت‌افزاری به نام اسکیمر اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات مهم کارت بانکی افراد می‌کنند.
وی تصریح کرد: این حمله به طور معمول، زمانی اتفاق می‌افتد که سارقان با نصب دستگاهی به نام اسکمیر بر روی دستگاه پوز و یا خودپرداز (ATM) اطلاعات نوار مغناطیسی کارت را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه سازی شده از آن بهره‌برداری می‌کنند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با تصریح بر اینکه در ‌استفاده از دستگاه‌های خودپرداز(ATM) در صورت امکان از دستگاه‌های خودپردازی که مجهز به ضد اسکیمر هستند برای انجام تراکنش‌های بانکی استفاده شود اذعان داشت: ضد اسکیمر ابزاری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی است که در ورودی کارت خوان دستگاه‌های خودپرداز وصل می‌شود.
وی یاد آور شد: برای دسترسی سارقان به اطلاعات حساب بانکی‌، آنها به شماره کارت و رمز عبور شما نیاز دارند که باید با قرار دادن دست¬ بر روی صفحه کلید آن را از دید هکر‌ها و دوربین‌های مداربسته مخفی نگه داشت.
سرهنگ حسن‌پور یکی از روش‌های در امان ماندن از حملات اسکیمینگ را تغییر دوره‌ای رمز اول کارت بانکی عنوان کرد و از شهروندان خواست، در صورت امکان از در اختیار گذاشتن رمز کارت بانکی خود نزد فروشندگان خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه برای تراکنش های بانکی از طریق دستگاه خودپرداز و کارت خوان فروشگاهی باید از کارت ثانویه با مبلغ مورد نیاز استفاده شود تصریح کرد: در صورت مشاهده تراکنش مشکوک، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با مراجعه به دستگاه خودپرداز اقدام به مسدود کردن کارت بانکی خود کنید.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست، هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌ رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه