امام جمعه لاهیجان:

بیانیه گام دوم هم در میان مسئولین و هم در میان نخبگان مغفول مانده است

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه متأسفانه بیانیه گام دوم هم در میان مسئولین و هم در میان نخبگان مغفول مانده است،گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یک جامعه زنده و پویا نیاز به تحول و حرکت دارد.

بیانیه گام دوم هم در میان مسئولین و هم در میان نخبگان مغفول مانده است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی امروز در نشست نخبگانی «بیانیه گام دوم تداوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی» اظهارداشت: مردم در تحول آفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی نقش دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیانیه گام دوم هم در میان مسئولین و هم در میان نخبگان مغفول مانده است، اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یک جامعه زنده و پویا نیاز به تحول و حرکت دارد.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه باید به فکر ایجاد تحول باشیم، تصریح کرد: فردی که تحول‌خواه باشد می‌تواند در تحول آفرینی نیز نقش آفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) برای ایجاد دولت مهدوی شروطی بیان کردند، تصریح کرد: به دنبال ایجاد جریانی هستیم که بتواند زمینه محو شدن رفتار ناشایست در جامعه را فراهم کرده و ما را به تمدن نوین اسلامی برساند.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی ایران با همین رویکرد فعالیت‌های خود را آغاز کرد و به تحول آفرینی بود، ابراز کرد: آن چیزی که در همه عرصه‌ها و در میان همه اقشار می‌تواند تأثیرگذار بوده و نتیجه مثبت به همراه داشته باشد، تحول اجتماعی است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب فساد در جامعه ایران سیستمی نیست و با تحول اجتماعی می‌توان این فساد را از بین برد، افزود: برای مبارزه با فساد و ایجاد تحول اجتماعی نیاز به دو گام اساسی یکی ایجاد احساس مسئولیت در مردم نسبت به تحقق عدالت و دیگری راه اندازی شبکه‌های مطالبه‌گری داریم.

امام‌جمعه لاهیجان تاکید کرد: ایجاد احساس مسئولیت بسیار مهم و حائز اهمیت است و از مواردی است که اهل بیت (ع) نیز در راستای نهادینه کردن آن در جامعه گام برداشتند.

وی به راه اندازی شبکه‌های مطالبه گری به ویژه در میان جوانان که مقام معظم رهبری آن‌ها را عامل برچیده شدن فساد در جامعه معرفی کرده اشاره و عنوان کرد: فریادهای فردی کمتر اثر دارد اما شبکه‌سازی و راه‌اندازی پویش بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه باید یک مطالبه محلی و بومی به منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم بر این تحول خواهی و تحول آفرینی اشاره کردند و مردم نیز انتظار دارند تحول اجتماعی ایجاد شود.

*انقلاب اسلامی طلیعه تمدن نوین اسلامی است

در ادامه نشست مذکور، هاجر تحریری نیک‌صفت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طلیعه تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: نظام اسلامی باید ارزش‌هایی که در تمدن نوین اسلامی است را تحقق بیافریند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما به دولت انقلابی نیاز داریم تا جامعه اسلامی خوبی به دست آید، تصریح کرد: زن باید خودسازی داشته باشد تا بتواند در مکان‌های دیگر نقش‌آفرینی نماید و حضور اجتماعی زن اجتناب ناپذیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه