جبار کوچکی نژاد در گفتگو با ۸دی:

عدم وجود فراکسیون منسجم و مقتدر؛ ضعف جدی مجلس یازدهم/ شفافیت آراء باید از مجلس آغاز می شد

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام، گفت: اگر شفافیت آراء از مجلس آغاز می شد سرنوشت خوبی داشت و این موضوع به نهادهای دیگر هم کشانده می شد.

عدم وجود فراکسیون منسجم و مقتدر؛ ضعف جدی مجلس یازدهم/ شفافیت آراء باید از مجلس آغاز می شد

“جبار کوچکی نژاد” در گفتگو با خبرنگار هشت دی در خصوص رد طرح شفافیت آراء نمایندگان در مجلس یازدهم، اظهار کرد: متاسفانه طرح شفافیت آراء نمایندگان در مجلس دهم هم به همین صورت بود بیش ۱۷۰ نماینده امضاء کردند اما کمتر از ۱۰۰ نماینده رای دادند اما در مجلس یازدهم انتظار داشتیم که این طرح رای بسیار بالایی بیاورد.

وی با توجه به مصوبه داخلی مجلس، این طرح باید دو سوم آرای نمایندگان را داشته باشد، گفت: این طرح در مجلس یازدهم، ۱۵۰ رای موافق یعنی ۶۵ درصد آرا رو به دست آورد.

رد طرح شفافیت آراء در مجلس یازدهم تعجب آور است

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه رد طرح شفافیت آراء در مجلس یازدهم تعجب آور است، گفت: بنده موافق این طرح بودم و در مجلس دهم هم جزء موافقین شفافیت آرا نمایندگان بودم.

وی ادامه داد: اعتقاد بنده این است که نماینده باید شفاف باشد و شفافیت در رای، گفتار، رفتار، عمل و مواجه با مردم باید وجود داشته باشد و مردم هم باید در زمان انتخابات دقت کنند که اگر در شفافیت رفتار و کردار نمایندگان اختلافی وجود ندارد رای دهند.

مجلس یازدهم در مدت شروع خود تاکنون گام های خوبی بر نداشت

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام افزود: اگر شفافیت آراء از مجلس آغاز می شد به اعتقاد بنده سرنوشت خوبی داشت و این موضوع به نهادهای دیگر هم کشانده می شد، به اعتقاد بنده از مجلس یازدهم‌ چنین نتیجه ای بعید بود چرا که شفافیت آرا از مطالبات عموم مردم است.

وی با بیان اینکه به نظر من مجلس یازدهم در مدت شروع خود تاکنون گام های خوبی بر نداشت و یکی دو بار از مقام معظم رهبری تذکر گرفت گفت: در توهین به وزیر امور خارجه، عدم رای به وزیر پیشنهادی صمت و بحث کلیات بودجه که در کمیسیون تلفیق تصویب و در صحن رد شد، نباید این حادثه برای مجلس پیش می آمد که رئیس جمهور و دیگران در رابطه با مجلس چنین حرف هایی بزنند.

عدم وجود یک فراکسیون منسجم و مقتدر؛ ضعف جدی مجلس یازدهم

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده ضعف مجلس یازدهم عدم وجود یک فراکسیون منسجم و مقتدر در صحن است زیرا ما یک فراکسیون اکثریت داریم اما این فراکسیون در دل خوس پراکندگی های زیادی دارد و نمی تواند نمایندگان را منسجم کند و شاهد شکنندگی رای هستیم که همین موجب آسیب می شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد: قطعا این یک نمره منفی در کارنامه مجلس است، مطالبات عمومی مردم‌ شفافیت بود که عدم شفافیت یک نمره منفی برای مجلس محسوب می شود‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه