عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

سوء مدیریت عامل اصلی نابسامانی وضعیت بورس/ غیرواقعی بودن سهام، بورس را به سمت فروپاشی سوق داد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وضعیت نابسامان بورس در کشور گفت: مردم به دولت اعتماد و در بازار بورس سرمایه‌گذاری کردند لیکن دولت و وزارت اقتصاد و دارایی تا زمانی‌ که سرمایه مردم به‌طور کامل از بین نرفته اقدامات مؤثر را اتخاذ و با متخصصان این حوزه مشورت‌های لازم را انجام دهند‌.

سوء مدیریت عامل اصلی نابسامانی وضعیت بورس/ غیرواقعی بودن سهام، بورس را به سمت فروپاشی سوق داد

به گزارش ۸دی،رسول فرخی امروز با بیان اینکه نوسانات بورس به اقتصاد کشور و بازار سرمایه ضربه سنگینی وارد کرده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار ایران و بورس باید اطمینان خاطر از عدم نوسانات شدید را داشته و سپس وارد بازار سرمایه شوند، ولی اتفاقات اخیر در بورس کشور به بازار سرمایه ضربه سنگینی وارد کرده است.

وی با ابراز تأسف از وضعیت نابسامان بورس در کشور گفت: مردم با درخواست دولت به بورس اعتماد کرده و سرمایه و برخی تمام دارایی و پس‌انداز خود را وارد بورس کردند ولی اکنون با سقوط بورس اصل پول خود را هم نمی‌توانند دریافت کنند درحالی‌که وظیفه دولت و وزارت اقتصاد و دارایی صیانت و نگه‌داری از امانت مردم بوده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه وضعیت کنونی بورس نتیجه برخی سوء مدیریت مجموعه وزارت اقتصاد است، تصریح کرد: مردم به دولت اعتماد و در بازار بورس سرمایه‌گذاری کردند لیکن دولت و وزارت اقتصاد و دارایی تا زمانی‌ که سرمایه مردم به‌طور کامل از بین نرفته اقدامات مؤثر را اتخاذ و با متخصصان این حوزه مشورت‌های لازم را انجام دهند‌.

فرخی با تأکید بر لزوم برگشت اصل سرمایه مردم در بورس بیان کرد: مسؤولان و کارگزاران بورس باید اصل اموال مردم را به آنان داده و در صورت وجود رانت در بورس کشور باید از طریق نظارت با آنان برخورد شود تا مردم اصل پول خود را دریافت کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس از سرنوشت نامعلوم بورس ابراز نگرانی کرد و گفت: سازمان بورس باید همواره در مسیر شفاف‌سازی قدم بردارد ولی پس از سرمایه‌گذاری مردم در بورس با افزایش ارزش‌افزوده و غیرواقعی شدن سهام بورس به سمت فروپاشی حرکت کرد، درحالی‌که برخی از مردم تصور نظارت دقیق در بازار بورس را داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه